Nagelkonst och musik


Läste Kens blogg i brist på annat. Tydligen har Emil och jag gjort nåt porrigt häromdan. Det var säkert sant. Jag minns att han knackade på dörren nån gång i veckan. Undra om jag har någon fin bild på honom?
OH!!
Jag hittade en fin bild på Ken i hans snygga gröna skjorta. Den borde han använda oftare. Eller hur Annelie?
Fast visserligen ser Ken litegrann ut som en... vampyr på den här bilden? Eller nåt... Han ser lite trött ut iallafall.

Jaja.

Emil och jag var över hos Martin och Sissela hela kvällen igår och vi är något trötta idag.
Som tur är behövde inte jag köra bil hela vägen till Nynäshamn och tillbaka. Det får Emil göra. Jag måste vänta på de där som ska hämta alla sakerna som jobbet ska ha tillbaka.
Så nu har jag satt igång en liten musikmapp med musik jag lyssnar på just nu.
Inte en enda är Winnerbäck. Var stolta över mig nu.

Nu utvidgar jag mitt musikintresse iallafall!
Jag är ju tvungen att ha musik att lyssna på när jag jobbar på IP.
Annars blir det lite ensamt. Eftersom där jag sitter och jobbar kommer någon ner enbart nån gång då och då.
Så det är ju skönt att ha lite att lyssna på.

Radion funkar ju inte alls under aluminiumtak.

Nu sitter jag här med cola svarta naglar. Sissela målade. Det är snyggt.
Sissela var lite småsjuk igår när vi träffades, men hon blev lite piggare mot kvällen tyckte jag. Men de sover ju helkonstigt, de där två.
Min och Emils dygnsrytm må vara åt helvete, Men Sisselas och Martins är fan sämre. De vaknade klockan tolv på natten igår.

Japp...
Jag tänker nog köpa svart lack. Det är så underbart snyggt.
Nu tänkte jag sätta på något litet rött hjärta på någon nagel för högsta coolhet.
Eller ja... Bara för att jag vill ha något att göra med mina små röda hjärtan.
Stackars Emil som måste köra hela biten till Nynäs fast han också är jättetrött.
Idag ska jag klippa mig.
Det ska bli skönt.
Mitt hår är ett fågelbo.
Tja... Men ändå.
Kan inte de där killarna komma och hämta alla saker!

Jag är orolig att det ska bli nåt strul som varenda annan gång de skulle ha lämnat saker.
Den här gången har jag vidtagit säkerhetsåtgärder för att de verkligen ska få tag på mig.
Jag har satt upp en lapp på dörren så att de kan ringa min mobil om jag inte skulle öppna dörren.
Men så har jag öppnat innerdörren också så att jag nästan kan se när de kommer.
Yes.
På bilderna för övrigt:
Bild 1: Ken på en taccokväll för svinlänge sen.
Bild 2: Martin på taccokvällen ovan när han leker med kameran.
Bild 3: Sissela på nyår i sina underbara ögonfransar.
Nej, kanske skulle sätta på ett litet hjärta på nån liten nagel.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©