Lilla katt var är du?

Idag har jag varit ute och letat katt. En katthona hade rymt i fredags från djursjukhuset, direkt efter att hon hade blivit kastrerad. Jag kände att jag inte bara kunde sitta bredvid och titta på, så jag skrev ut ett antal flygblad med en bild på katten och packade ner det tillsammans med ett tetrapack kattmat. Sen åkte jag ut till djursjukhuset. Jag ställde ut mat på ett antal ställen och satte upp lappar på träden.
Men ingen katt syntes till.
Stackars katt, hon är alldeles ensam och nykastrerad och har just blivit skild från sina kattungar som nu väntar på henne i Västervik. Hon måste vara sjukt förvirrad och har antagligen ont också på grund av ingreppet.
Jag var ute en sväng på kvällen också, för att se om maten denna gång hade blivit rörd.
Men nej.
Nu tror jag inte hon finns i närheten längre. Kanske är hon på väg tillbaka till Arby där hon bodde innan hon och ungarna fångades in.
Önskar bara att jag hade kunnat hjälpa till att hitta kattstackarn.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©