Trevlig lördag

Idag har varit en bra dag.
Vaknade upp av mig själv vid en helt okej tid med siktet att åka bort till Kosta outlet. Tyvärr vaknade inte Emil, min kära sambo, särskilt tidigt. När jag väl väckte honom bad han om 10 minuter till för att blunda lite. De där tio minuterna blev några fler kan jag lova.

När jag väl var klar för att åka så ringde plötsligt pappa.

- "Hej, är du i Kalmar? Jag är där om en timme. Ska vi gå och äta lunch?"

Självklart säger jag inte nej till pappa, och funderade på att lägga Kosta boda till en nästa helg. Som jag gjorde förra helgen. Fast det går ju inte. Nästa helg är ju skördefesten på Öland och det vill jag inte heller missa.

Nåväl. Lite överslagsräkning i huvudet fick mig att tro på att vi nog skulle hinna till Kosta trots allt. Trots Emils smått hoppfulla kommentar om att vi nog inte skulle hinna dit men "självklart kan vi försöka om du vill, älskling!"

Klockan var tolv. Pappa skulle komma fram vid ett. Lunchen skulle kanske ta en timme.
Resan till Kosta skulle också ta cirka en timme. Då skulle vi vara framme vid tre, kanske halv fyra.
Kosta outlet stänger klockan sex.
två och en halv till tre timmar på en outlet? Taget!
Och tänka sig, planeringen fungerade alldeles utmärkt. Vi kom iväg till Kosta vid halv tre och var i Kosta strax efter halv fyra. Lunchen med pappa var trevlig och det var kul att träffa honom igen.
Trevligt att han ringer när han är i stan eller på genomresa, som nu. Han var på väg ner till Sturkö för att fixa det sista med huset inför vintern.

På Kosta outlet hade jag dock ingen tur. Det fanns inte så
mycket som jag blev intresserad av. Men Emil hittade i alla fall en snygg skjorta och ett par byxor. Och jag hittade faktiskt tillslut ett par snygga skor till i vinter. Kanske ska börja använda dem redan imorrn.
Jo det ska jag nog.

För imorrn måste jag ner till stan. Jag har en otrolig brist på hela strumpor och icke urtvättade trosor. Och så kan jag inte ha det.

översta bilden: De hade en jättestor lekhörna för barn på Kosta Outlet, med massor av klättermöjligheter och såna där plastbollar och grejor överallt. Emil var helt lyrisk och avundsjuk på alla barn som fick gå in där.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©