Förtröstan och harmoni

Jag borde plugga. Jag vet.
Men det är inte alls det jag vill göra just nu. Egentligen skulle jag vilja ha Emil här.Men jag måste ju plugga (Som jag inte gör ändå om han inte är här, för han är den enda som kan få mig att åtminstone försöka bry mig om att läsa. Och det är inte vidare lätt, tro mig.)och så måste han jobba imorgon klockan 07.00. Hans nästnäst sista dag på det där stället.

Jaja. Sen kommer han att bli lite mer ledig.

Helgen var intressant må jag säga.
Jag minns inte exakt om det hände något speciellt, men ändå.

I fredags... ja, då gjorde vi väl ingenting. Pratade med Daniel i telefon litegrann på kvällen. Jag antar att han är hemma från Stockholm nu. Hoppas det. Jag vill gärna träffa honom innan han åker till gotland.

I lördags åkte ett stort gäng till Stockholm. Alltså jag och en massa människor till. Meningen var att shoppa gärnet. Det hände inte. Iallafall inte mig.
Men men.

jag handlade smink från Make up store.

En svart eyeliner, en "long lash mascara", ett helt underbart puder, en nagelfil, en concealerborste och en liten burk med små röda dekorationshjärtan i. Allt på Make up store. Så förvånas ej om Emilin (Alltså jag och Emil, som vi numera kallas av järnkretsen) kommer gående på stan med en massa små röda hjärtan i ansiktet.
Det kan hända.
Det kommer hända.
Och det har hänt.

Haha.

För övrigt. Vi åkte också bort till Emils hem där han skulle byta kläder innan vi skulle åka tillbaka och kanske gå ut och ta en drink eller se på film, (jag ville ha en White russian helt enkelt.) Det visade sig bli både och kan vi ju säga.

Födelsedagsfest för Emils syster var det ju också förresten. Emil och jag gjorde en liten visit.Där träffade jag (hör och häpna) min kära vän Emma E och hennes bror och syster. Vad kan min kära vän Emma göra på en födelsedagsfest för min pojkväns syster?
Jo, världen är mindre än man kan tro.
Hennes bror har varit tillsammans med min pojkväns syster. Och det blir bättre. Hennes bror stötte även på mig förra veckan. Vilket han lite halvberusat ursäktade sig för. Det var kul. Han var rolig.

Så, världen är mycket liten.

Min pojkväns systers före detta pojkvän som är bror till min kompis träffade Elin (jag) för en vecka sen. Där Elin (jag) fick höra att han sett henne och hennes tvillingsyster ute på torget.

Min tvillingsyster ja.
Ja... Hon verkar ha fastnat därborta i Göteborg.
Är väl lyckligare än hon var här. Och visst kan jag förstå henne. Men jag saknar henne. För jag vet ju att hon snart kommer att åka till Gotland och lämna mig här ändå. Livet är för sorgligt.
Jag hoppas att Daniel kan komma över imorgon. Det vore kul. Nog för att inte Frida kan vara här med oss, men... det får väl gå ändå. Daniel och jag får väl hitta på något. Kanske gå ner till rothofsparken.

Den här helgen har varit lite som en sista sommarvecka för mig. Det har varit helt underbart helt enkelt. Just nu vill jag inte ens tänka på att jag ska sova själv i min säng inatt. Menmen.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©