En klar dag kan du se för evigt.

Tisdag kväll...
Så nu sitter jag hemma hos min älskling och skriver på min blogg fastän jag verkligen borde plugga lite. Men icke gör jag det.
Jag tror att det är en sorts protest mot övermakten.
Nej, okej, jag vill väl mest inte göra det bara och skjuter upp det.
Jag är bra på att skjuta upp saker. Det dröjer veckor innan jag gör något jag vet att jag borde.

Gah.

Jag vet ju att jag måste.
Men men.
Jag tycker inte om högskolan. Men jag vet att jag verkligen borde göra det.
Men jag känner inte för det.
Jag måste läsa de där kapitlena i de där böckerna.
Jag känner mig en aning stressad.
Anywho.

Det har varit en fantastiskt klar dag idag. Eller nej, men det har känts så.
Jag vet inte varför. Det har varit moln om vart annat med solen.
Så jag vet inte, det bara är en klar dag. Men ändå inte.

Idag kommer Frida hem från Göteborg.
Jag kan inte hjälpa att jag känner mig lite skyldig att jag inte är där.
Men så går det. Jag kan träffa henne imorgon.

boxningshandskar...

Men Emil...

Jaja. Hela hans rum pryds med boxningshandskar som han vann när vi var ute med hans vänner på tivolit. Jaja.
Nu ska jag tydligen introduceras till Starzinger.

Starzinger...

Jaja. Får se om det är något att ha.

Imorgon ska jag träffa Frida och Daniel och fika eller kanske äta lunch.
Jag saknar dom, och jag hoppas att Daniel kan stanna kvar lite längre än bara någon timme.
Och så hoppas jag att jag hinner plugga samtidigt.
Jaja, bara att få umgås med dom vore roligt. Och bra. För jag vet att de snart försvinner. Snart är de borta härifrån.
Och då blir allt här annorlunda.

"On a clear day you can see forever"

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©