2 517 ord

Så många ord har jag orkat med att skriva till min tentameninlämning imorgon. Grejen ska alltså vara inne imorgon, senast klockan fyra på mälardalens högskola.

Så, 2157 ord har jag skrivit. cirka 6 sidor vill säga. Om man räknar med försättsida och referenser. VIlket jag gör, för jag orkar inte bry mig.

Kanske skriver lite mer imorgon, eller så struntar jag i det. Jag kanske bara läser igenom det för att få det lite vettigare, för jag har säkert 17 konstiga formuleringar i dokumentet.

Och så måste jag åka hem senast klockan halv tre, eftersom jag måste få ut texten på papper och därför måste jag våga lita på vår skrivare där hemma. Lika bra att åka med Emil på morgonen klockan kvart i nio för att verkligen hinna med det. Jag tror jag gör det faktiskt. Då kan jag sitta i lugn och ro och läsa igenom allt och rätta där det behövs och sen skriva ut det.
Fast då kommer jag ju sakna Ken.
Ken har hållit mig sällskap (typ, om man kan kalla det sällskap att han suttit på sitt rum och spelat wow.) här i hans och Emils lägenhet när jag har ockuperat köket och Emil har jobbat.
LIte som en musa har han fungerat (ni vet, en sån som ger inspiration) inte för att han har hjälpt mig komma på nåt, men jag har inte kännt mig ensam iallafall.
Och det är ju bra.

Idag kom Martin och Sissela på besök och åt upp typ hälften av våra kokosbollar.
INtressant.
Jaja.
Nu ska jag och EMil se på I, Robot.
Inte för att det gör nån skillnad i livet.
menmen.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©