Hur WoW förstör våra pojkvänner och mer

Annelie och jag har ju då begåvats med två underbara pojkvänner som tyvärr spelar World of Warcraft.
Ingen av oss förstår varför eller hur detta hände.

Vad är det då detta dumma spela gör mot våra pojkvänner?
JO.
1. Det förstör dygnsrytmen för pojkarna. (Duh, givetvis, dom spelar ju på nätterna. Dock har inte detta hänt min Emil eftersom jag tvingar honom att gå och lägga sig samtidigt som jag. Men ändå!)

2. Deras romantiska ådra blir lite skamfilad.

exempel 1. Jag tyckte Ken såg lite moloken ut en dag. Så jag ringde upp min kära vän Annelie tillika Kens flickvän och bad henne komma över. Efter mycket tjat och lovande om datorlånande och frukost och skjuts från hemmet så lovade hon att komma över. Jag berättar glatt för Ken att nu kan han sluta sura, för nu kommer hans flickvän över!
Ken utbrister: Men jag ska ju raida! (nån dum spelterm)
Hm. Jaha. Just romantiskt.
Jag trodde dock aldrig att detta skulle hända mig.

exempel 2. Jag går in till min söte pojkvän en dag för att ge honom en puss. Eller lite mer. Jag känner för att hångla upp honom och försöker dra iväg honom från datorn för att slänga honom på sängen.
Emil säger: jag ska bara hämta mitt lik först! (Han hade tydligen dött i spelet och var tvungen att ta sig tillbaka till platsen där han dött och hämta liket.)

Detta var dagens påhopp på World of Warcraft.
Men jag var bara tvungen att ta upp det.

Oh. dagens andra lista!!

Elins checklista för bra filmer

En vacker dag i januari sitter Emil, Elin och Johan och tittar på film. Filmen innehåller blod, svett, tårar, död, poliser och maffiasnubbar. Verkar detta vara en trevlig film? Givetvis inte.
Jag har en väldigt klar sida om hur jag vill ha filmer och liknande. Här ska ni få ta del av denna eminenta lista för att aldrig behöva se en dålig film igen! Detta ska alltså en bra film inte innehålla:

1. Inga poliser (inga fler än nödvändigt i alla fall, och om det nödvändigtvis måste vara poliser med, så ska de vara snälla och trevliga.)
2. Inga våldtäkter
3. Inget blod (Om det ser äkta ut alltså)
4. Inga dödsfall (Inga fler än nödvändigt i alla fall)
5. Ingen konstig färg (Jag vill ha vackra människor att se på! Korrigerade och perfekta)
6. Ingen jobbig action
7. Inga svärord (Inte mer än nödvändigt i alla fall)
8. Inga maffiabossar
9. Inget våld (Typ hockeypuckar i ansiktet)
10. Huvudpersonen får inte dö (Om han inte är oerhört ful, men då vill jag inte se filmen från början)
11. Den snygga killen får inte dö (Om han inte är elak, men det ska inte den snygga killen vara)
12. Engelska är det obligatoriska språket (Jag tycker om att förstå från början!)
13. Inga bilar (alltså, ingen bilfilm. Om inte huvudpersonen är snygg. Och den ska vara rolig)
14. Inga kriminalarfilmer
15. Inga psykologiska filmer (JAG FÖRSTÅR INTE SÅNT SKIT!)
16. Inga deckare (JAG FÖRSTÅR INTE SÅNT!)
17. Inga konstiga typer som ser helkonstiga ut (Typ som i starwarsfilmer)
18. Måste finnas människor med i filmen, i huvudrollen alltså.
19. Inget kvinnoförnedring

Nu vet ju jag att det finns folk som vill ha med detta i film. Men jag vet en som håller med mig till fullo (Tja... nästan iallafall) Min kära syster Frida! Eller hur?

Tillbaka till mitt liv...

Det var ett tag sen jag skrev, jag vet.
Jag har haft mycket att göra, givetvis, har jobbat halvt ihjäl mig på IP, vilket jag givetvis är trött på.
Snart är det ändring på det. Jag ska inte jobba så mycket mer den här veckan, bara halvdagar, eftersom Emil ändå också jobbar så är det bättre att jag också är ute än att jag ligger och slöar hela dagen. Så jag jobbar nu torsdag - fredag, klockan 08.00-13.00.
Eller typ 12.50, jag ska ju hämta upp Emil klockan 13.00.
Det ordnar sig nog.
Sen ska vi ha en skön helg.
Borde gå ut nåt. Jag vill ut!!
Undrar om Kim kommer hem? Det vore kul.

2 kommentarer:

Frida T | 11:01 em

Eh... har du raderat hälften eller?

Anonym | 12:09 em

.... så du har slutat skriva också då?

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©