Nytt år och ny start?

Ett nytt år är här, mina vänner.
Jag funderar på vad som hänt på det här året.
Jag försöker även tänka tillbaka och försöka minnas vad som var annorlunda "back then".

Jag gjorde en checklista helt enkelt.

2005/2006
1.Firade i nyfors hemma hos Niklas & Kattis
2.Blev full som ett svin
3.Kom hem klockan 06.30 på morgonen.
4.Firade tolvslaget nere på stan för
5.Kysste... nån. Säkert flera.Inte vid tolvslaget?
6.Drack cider. Inget mousserande vin.
7.Firade med syster.
8.Åt hemma hos mamma och pappa.

2006/2007
1.Firade i brunnsbacken hemma hos Emil & Ken
2.Var lagom påverkad liksom.
3.Var hemma (hos Emil) hela tiden.
4.Firade tolvslaget vid Shellmacken.
5.Kysste Emil. Vid tolvslaget och typ jämt.
6.Drack drinkar och mousserande vin.
7.Firade utan syster, dock med Sanna och Emil. Och fler.
8.Lagade mat med Sanna och Emil.

Vad kan vi göra för slutsatser av detta?
Jo, detta betyder att jag har fått vuxenpoäng.
Och blivit lite tråkig.
Jag menar liksom, lagar egen mat? har pojkvän? mousserande vin? Inte full?
Fast jag brukade väl inte bli full förut heller. Och jag kunde väl laga mat innan. Och nu kan jag ju handla på systemet själv...
Suck. Men ändå. Vad hände med mig?
Jaja. Det är väl skönt ändå.
Jag minns förra nyår, och jag väntade hela kvällen på ett samtal på telefonen som aldrig kom. Något som skulle förstöra min kväll.

Men det samtalen kom aldrig.
Kvällen var jättebra helt enkelt.

Så, vad har hänt som är nytt i år?
1. Jag har pojkvän. (Wow, den var oväntad, va?)
2. Jag använder klänning oftare. (Jag som alltid trodde jag var en byxtjej)
3. Jag tränar igen. litegrann. (När jag kommer ihåg alltså)
4. Jag har inga jobbiga finnar längre. (Eler tja, när jag jobbar på IP känns det inte så bra)
5. Jag har haft andra jobb än IP och guidejobb. (Alltså Bon Aquaskräpet.)
6. Jag har pluggat på högskolan. (snart 15 poäng. Wow...)

Så, vad ska jag göra för nytt i år?
1. Komma ihåg att gå och träna varannan dag. (My god, varför är det så svårt?)
2. Förvandla min pojkvän till icke spelnörd. (Det passar bättre på dom ouppnåeliga målen. gah)
3. Skaffa en decent utbildning. (Om nu jag börjar söka lite så går det nog bra.)
4. Skaffa ett decent jobb. (Jag måste skicka ut ansökningar! Gah!)
5. Sluta göra av med pengar. (Lär ju hända. Jag gillar att handla)
6. Flytta. Nånstans. helt enkelt. (Jag orkar inte med Eskilstuna. Jag gör det inte)

Och till dom mer ouppnåeliga målen... än så länge?
1. Skaffa en bil. (En fin och ny. Vilket lär ta åratal)
2. Cykla mellan Karlstad och Ransäter. (Vilket inte lär hända då jag inte bor där längre)
3. Det där jobbet jag vill ha... regissör. Skulle sitta fint (När ska jag sluta tjata?)
4. Hoppa jorden runt. (Lär aldrig hända. Någonsin. Jag orkar inte)
5. Sluta säga "gräslökspaj" varje gång jag inte vet vad jag ska säga. (Japp, det lär hända...)
6. Vinna 35 miljoner på det där dumma programmet på tv 3. (Om jag nånsin kommer fram så)

Så, det här är alltså mitt kommande år.

Jag ska nog ärligt talat skriva en checklista på precis vad jag ska göra varje år.
Som exempelvis:
20 år:
1.Se pyramiderna.
2.Göra chokladpopcorn.
3.Köpa ett par ytterst obekväma skor.

exempelvis alltså.
Jag har inte gjort nåt av det där sen jag blev tjugo. Och jag lär inte se pyramiderna det här året.
Dessutom har jag en spärr för att köpa obekväma skor. (Jag minns de underbara playboykaninenskorna i Santa Cruz. Jag gråter än. Men de var så otroligt obekväma att jag vill gråta. Så det var bara en loose-loose situation.)
Kanske ska göra chokladpopcorn dock. Jag har för mig att Emil aldrig har gjort det.
Fast det är ju så fettbildande.
Suck. Jag får finslipa min lista.

För övrigt, tack alla ni som kom hit på nyåret!
Har några speciella personer att nämna nu såhär vid biktstolen. Några väl valda ord kanske, några förlåt och några tack. För nu är det ett nytt år, och nu måste det bli annorlunda.

(Varför ska man ta nya tag på nyår? Varför ska man börja om? Det går väl lika bra när som helst. Fast nyår är ju mer av en markering iförsig...)

Tack speciellt till Sanna, det var jättekul att ha dig här!
Hoppas inte tjejerna skrämde dig i Emils rum när de började prata tjejsnack.
Och hoppas att resan gick bra hem. Synd att vi inte hann spela så mycket Caesar. För övrigt har Ken klarat alla banor. Hur är det möjligt??

Och Annelie, dig ser jag fram emot att typ bo ihop med.
Iallafall din pojkvän kommer väl jag se mer utav. Han bor ju här på riktigt.
Vilket varken du eller jag gör. egentligen. Men det pratar vi inte om.

Och Frida, jag är ledsen för att vi inte spenderat så mycket tid ihop det senaste halvåret.
Och jag är ledsen för att du inte var i närheten på nyår.
Men allt har ju en tid.
Jag kommer hem snart. Innan du åker. Säg bara till mig när du hellre vill vara med Pierre.
Och du, jag tror det börjar bli dags för att göra en ny film..?

Och Daniel, förlåt mig för alla mina konstiga humörsvängningar och gråt och allt sånt. Jag vet att du inte gärna vill handskas med sånt. Jag ska sluta med det.
Och jag ska komma och hälsa på oftare. På gotland alltså. Med dig och Frida.

Kattis och Sis, jag tycker att det är trist att vi inte har setts så mycket de här senaste månaderna. Jag lever än, jag lovar. Vi måste ses och träffa varandra lite oftare helt enkelt.
För sjutton, vi kan ju bara gå emellan pojkarnas lägenheter. Fast det är långt till Martin... men what the hell.

Line, Rebecca och Erika, min vänner, jag har inte sett er sen i somras. Varför undrar vi alla. Tja... pengar, tid, pengar... Men jag ska. Och ni med. Rebecca bor ju bara en timme bort och det kostar ju typ inget. Fast det är svinlångt till förorten jag måste åka till. Suck. Kan du inte bara hämta mig på stationen? och Line... tja du bor skitlångt bort och det kostar minst 3 miljoner (okej, liten överdrift) att åka till dig. Men jag kan väl börja lägga undan pengar eller nåt. Jag vill se din lägenhet. Men då ska du ha fest också!! Jag vill se om nån av dina nya vänner är bättre än mig.
Erika ska jag också hälsa på. helst den här månaden. JAg har ju lovat. Men jag tror det får bli nästa månad. Pengarna blev till sparpengar när jag lånade för mycket.Jag ska jobba skitmycket tills nästa månad. Med start om en vecka. Måste plugga tills dess.

Emil, älskling, tack för att du stått ut med alla mina dumheter de här senaste 6 månaderna. Vi börjar förstå hur vi fungerar numera och jag är så glad att vi fungerar.
Och förresten så är du väldigt snygg i skägg.


Tack alla för året som varit. Jag hoppas att ni är kvar med mig i nästa liv.

2 kommentarer:

Line | 7:36 em

Inga av mina nya vänner är bättre än dig. Och om du kommer ska vi festa hela natten lång.
Du är söt.

Anonym | 1:44 em

Ja.. Vuxenpoäng var ju stiligt.. det kanske jag skulle tänkt på.. nu skrev jag ju inget om nyår.. *dough*

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©