Frågor om mig.

Usch vad trött jag är. Och det snöar ute. och jag ska jobba ikväll.

Dagen till ära har jag snott ett frågeformulär som jag nu tänker prova.

Det är en massa frågor om vem och var och hur och sånt.

VEM.
Vem är i rummet med dig? - Absolut ingen.
Vem fick du sms av senast? - Frida
Vem pratade du senast i telefon med? - Daniel
Vems hus var du senast i? - Var hemma hos en av Emils klasskompisar i lördags.
Vem sa du senast "jag älskar dig" till? - Till Emil såklart!
Vem önskar du att du var med nu? - Jag önskar att jag var i Eskilstuna med Daniel och tittade på Magnus Carlsson.

VAR.
Var är din telefon? - Framför mig på bordet.
Var är din mamma? - På jobbet antar jag. Eller hemma.
Var sover du? - Jag sover i Emils halvkassa säng, men det är okej eftersom han ligger där också.
Var fick du tag på tröjan du har på dig? - Tröjan? Morgonrock heter det. Den köpte Emil åt mig.
Var åkte du senast bil? - Hem från Emils klasskompis Ellinor på söndag morgon.
Var i ditt rum är du? - Mitt rum? Jag är i köket.

VAD.
Vad åt du senast? - En knäckemacka med mjukost.
Vad drack du senast? - Apelsinjuice.
Vad är det för färg på dina byxor? - Byxor? Morgonrock heter det. Den är rosa.
Vad är den närmaste saken som är blå? - Pappret till knäckebrödet ligger lika nära som den blå klockan som Emil har stängt av.
Vad har du på fötterna? - Ingenting alls.
Vad är din favoritfärg? - Svart rött och rosa.
Vad är din favorithemsida? - Tradera.com
Vad hör du just nu? - Datorfläkten, och lägenhetens ljud.

NÄR.
När var senaste gången du tände ett ljus? - Tja... I torsdags tror jag.
När träffade du din pappa senast? - i julas. Det var länge sen-
När duschade du senast? - Igår. Ska duscha snart.

HAR DU NÅGONSIN.
Hånglat i mer än tre minuter? - Jo, det kan man väl säga-
Sovit i någon annans säng? - Tja jo.
Hånglat på en bio? - Mycket troligt.
Hånglat i skogen? - Jag har inte varit i närheten av en skog på åratal.
Sovit naken? - Ja
Kört över hastighetsgränsen? - Det har väl hänt.
Målat om ditt rum? - Nej.
Haft känslor för någon som inte känt det samma? - Oh ja. Vad jag vet.
Sovit i en säng med någon av samma kön? - Ja, man är väl tjej.
Sett någon dö? - Nej...
Varit på ett plan? - Ja
Sovit till tre? - Typ alltid nuförtiden. Jag jobbar natt!
Älskar eller saknar någon just nu? - Jag älskar någon och saknar någon, så ja.

Det var kul. Nu ska jag duscha.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©