Hemlängtan

Usch vad trött jag är på Sundsvall för tillfället.
Jag är trött på snön, på att det är kallt och mest trött överhuvudtaget.
Nu längtar jag verkligen till helgen då vi ska åka hem till Eskilstuna för några dagar.
Skitsamma att jag har dåligt med timmar den här månaden. Jag orkar faktiskt inte bry mig längre.
Däremot skulle jag bli jätteglad om jag fick några timmar till, men what the hell.

Jag överlever väl.

Lite dåligt med pengar i maj bara, men det dör jag ju inte av.
Jag kommer ju iallafall att klara hyran.

Det ska bli kul att få hänga lite med Daniel, få gå och göra sånt som jag faktiskt vill göra och äntligen få lite tid med någon som känner mig bättre än många andra.
Jag har saknat det.

I den här världen och tiden när allt och alla förändras så känns det mer än rätt att få ta en paus.
TAck Emil att du orkar köra hem oss mitt i natten på torsdag för att jag ska få åka och se på Magnus Carlsson på sundbyholmstravet. Det är inte det att jag älskar hans låtar, jag älskar fenomenet Magnus.

Jag behöver det här. Jag behöver få slappna av.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©