Rafael åh Rafael

Varför känner jag ingen som heter Rafael?

IDag var Rafael Edholm med på Så ska det låta. Mamma ringde mig och bad mig slå på ettan för att Fredrik Svahn var med. Men Rafael är ju bara så mycket coolare.

Och Sofia Källgren vet vi väl alla om att hon sjunger som en dröm.

Men Rafael är coolast. Mest för att jag älskar att säga Rafael.

- "Men Rafael, här är ju en fläck!Det var slarvigt. Det blir frågor som straff. Vad sa Bruno Liljefors när han hade målat Mona-Lisa?"
- "Jävlar, det blev en räv."
- "Det är bra Rafael."

Ovanstående text från Galenskaparnas underbara film "Stinsen brinner". Och ja, den har märkt mig för livet.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©