Skitmorgon

Skitkass jävla morgon idag då. Vaknar klockan 10.38 och är fullständigt förbannad.
Upptäcker samtidigt att Emil fortfarande ligger och sover och blir ännu mer förbannad. Sparkar på honom så att han vaknar. Vilket inte var det snällaste jag kunde gjort eftersom han uppenbarligen försovit sig, och om jag hade varit i samma situation så skulle jag ha så mycket ångest. Fast å andra sidan försover jag mig inte. Jag vet hur man vaknar och kan alltid gå upp i rätt tid. Vilket läge det än är. Jag gick till och med upp till 8.00 en morgon jag gått och lagt mig vid 3.00 efter att ha flyttat halva dagen. Men jag gick upp för jag hade utbildning på jobbet.


Men Fan att jag skulle vakna nu! Min klocka ringer inte förän klockan 14.00.

Klockan 11.04 är jag så förbannad att jag går upp ändå och svär över att jag över huvudtaget skulle vakna. Emil försöker be om ursäkt och tror att det är hans fel men det bryr jag mig inte om.
Jag börjar laga mat och Emil går till skolan.
Potatis tar för lång tid för övrigt när jag är förbannad. Men jag bestämmer mig för att steka klyftpotatis ändå. med sojabiff till.
Och nej, jag ska inte äta det nu. Jag ska ta med det till jobbet.
Börjar nämligen jobba klockan 18.15 till halv fyra inatt.
Suck. Jag måste sova!

Värdelösa dimmiga morgon. Till och med vädret är på dåligt humör.

2 kommentarer:

Anonym | 10:19 em

Jag tycker en viss person är lite kinkig ;)

Anonym | 3:53 fm

Ja, men förlåt mig om jag är trött och ska jobba hela natten men ändå inte kan sova innan dess. Det är faktiskt jobbigt!

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©