Bloggvärlden är i dvala.

Det känns som att hela bloggvärlden har tagit semester under mellandagarna i väntan på nyårsafton.
Det är som att det inte längre finns något att säga.
De bloggar jag läser verkar ha tagit semester iallafall, fast storasyster skrev häromdagen en trevlig krönika i tidningen om julafton och hur noga hon är med tomten.
Läs om hur hon tror att hon att lyckades lura mig och syrran en gång här: http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=703974

"Rör inte min tomte!"... nehe. Det var roligt att läsa i varje fall.
Själv har jag inte riktigt förstått det här med tomten på julafton. Men jag antar att jag skulle sakna det om han inte var där.
Men de har blivit så klantiga i min familj på senare tid, jag menar, tomten glömde ju sina kläder i huset för två år sen! Detta upptäckte givetvis Noel Storasysters äldsta barn) men som tur var gick han på att tomten lämnade dom och gick naken därifrån. Jojo.... det lär ju hända.
Eller gick han på det? I år så knackade nämligen pappa på fönstret innan han gick in och vi alla vinkade och ropade "Tomten är här!" med varierande inlevelse. Utom Noel, som säger "Det där är min morfar!".
Hmmm... Jag har inte kommit på än om han bara spelade med när tomten sen kommit in och började dela ut julklapparna eller om han tror på tomten...

Till andra saker kanske... Jag har inte fått pengar från mitt senaste inhopparjobb, vilket stör mig, inte mitt pokerjobb alltså, utan det andra som jag slavade med en hel natt. Suck. Måste klaga på dom. och det är min sämsta nackdel med mig själv, att jag är dålig på att bråka med folk jag inte känner i telefon.

Ses senare.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©