Pokerdealer = det är jag. Trainee.

Klockan är nu halv fem på morgonen. För en liten stund sen kom jag hem från mitt första pass på jobbet. Oh my god vad underbart jobb jag har.
Jag måste säga att jag verkligen tycker om det här jobbet.
Jag har nog aldrig haft ett bättre jobb. Visst, jag har haft jobb som varit på ett och samma ställe förut men det är liksom plötsligt en helt annan sak när jag verkligen vill gå till jobbet och verkligen ville lära mig.
Poker är helt underbart.
Klockan 03.00 avslutades mitt pass. Men eftersom jag redan hade sovit ett par timmar på dagen så var jag fortfarande pigg och gick med på att stanna en stund längre när ett par tjejer som också dealade (dock ej poker) frågade om jag ville stanna och snacka en stund i rökrummet. Sen kom det lite fler folk och det slutade att jag hade fyra pers i bilen som skulle få skjuts hem. Men jag tycker om sällskap. Efter att ha haft mig själv och Emil som enda sällskap så föredrar jag att få träffa lite folk. Pokerkväll imorgon med ett gäng om jag orkar.
Vet inte om jag gör det. Nu är ju det värsta över iallafall.

Men de sa att det gick bra idag. Bara första passet var hemskt. Jag var så nervös så jag skakade. Och det märkte ju givetvis spelarna. Men efter 45 minuter så fick jag rast och sen ut igen till bordet bredvid. Och då var jag mycket mer avslappnad. Och allt har gått bra sen dess.
Trött nu. Men what the hell.

Så nu är jag pokerdealer. Trainee visserligen. Får väl börja gå runt med namnbrickan också så att folk vet vad jag heter. Men jag gillar att det står trainee, det betyder att jag får göra misstag.
Men jag börjar ju bli ganska snabb ändå hoppas jag.
Och snart kommer mina skor!
Yay.

Godnatt på er alla. nu ska jag dricka lite te och sen ska jag gå och försöka sova. Vi hörs väl imorgon kanske.

1 kommentarer:

Frida T | 4:35 em

Åh, så du beställde skorna till slut ändå? fint!

För övrigt, trevligt att du trivs, skulle vara kul att se det nån gång, men...ja, du får ju inte dela åt mig.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©