Förlåt mig

Suck. Mitt liv har blivit väldigt upptaget just nu. Vill du prata med mig får du ringa mig innan 10 på morgonen eller efter klockan 18 på kvällen. Övriga tider är jag inte anträffbar.
Kom hem vid sjutiden ikväll och det känns. Hela dagen har gått och jag har inte tid för någonting efterssom jag har massor med läxor på kvällarna och saker jag måste öva på.
Jag har bara poker på hjärnan och det gör mig väldigt upptagen hela tiden. jag har faktiskt inte ens tid för något annat på ett tag framöver.
Känns lite jobbigt. Men å andra sidan så vill jag verkligen lära mig allt detta jag får lära mig nu.

Haha. Jag. pokerdealer. Visst känns det lite lustigt?
Jag som knappt ens hållit i en kortlek förut. Men nu sitter jag här och försöker pitcha ut korten åt tio olika håll utan att ens röra handleden över huvud taget.
Jag cuttar marker och jag blandar kort.
Det trodde jag aldrig om mig.
Inte heller att jag skulle behöva lära mig matte igen. Nu förstår jag varför jag borde ha pluggat mer huvudräkning. Jag har ju nästan svårt för treans tabell!
Detta måste göras något åt, så jag ska härmed lära mig ett gäng tabeller utantill bara för att klara av tal som 67x3+119 i huvudet utan speciellt lång betänketid. Idag på matteprovet så höll jag på att dö av frustration över att jag verkligen var tvungen att lära mig att räkna ut såna tal i huvudet.Och inte får man ställa upp talen heller. Jag lovar att det skulle gå mycket snabbare då. Men du kan inte sitta med räkneblock i dealerstolen.

Men jag måste säga att jag nästan är avudnsjuk på mig själv. Och snacka om vad cool jag kommer vara (förhoppningsvis) om ett tag när jag kommer hem!

Nej. Nu ska jag pitcha kort i en skolåda. Måste lära mig att göra det rätt.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©