En dröm om giftermål, och inget vacker sådant.

Igår kväll pratade jag med Emil om giftermål. Jag sa till honom att han inte bara fick gå ner på knä en dag med en ring i handen och fria bara för att vi råkat vara tillsammans kanske två år precis. Det är alldeles för snart.
Jag sa att jag ville prata om en sån sak så att vi båda kunde vara säkra på att jag skulle säga ja.

(obs, det är inte som att jag ofta pratar om giftermål! jag vill bara försäkra mig om en del saker ibland så att jag inte behöver leva i rädsla)

Inatt drömde jag en dröm inte så långt bort från detta specifika snack.
Jag såg den som en gammal film, ni vet, lite gulnad i kanterna och ett brungrått ljus över den. Jag såg två av våra nära vänner gifta sig. Det var inget vackert bröllop, det var mer en alldagligt trist händelse. Ingen av oss som var bjudna verkade speciellt pratglada eller glada eller någonting. Vi sa nåt om att de hade tur som hittat tillbaka till varann igen. Men brudparet verkade lyckliga och jag var glad för deras skulle minns jag i drömmen. Efteråt åkte jag och Emil hem därifrån. Det var inte alls speciellt långt bort, men jag vet inte vilken stad det var. Lägenheten vi bodde i var en trerummare verkade det som, varav två av rummen låg i en lång korridor. Lägenheten var i princip omöblerad. I sovrummet var det enda som fanns en säng med vita lakan. Jag tror att de var vita men på grund av ljuset så såg de mer gråbruna ut. Vi somnade.

Sen vaknade jag av att någon verkade skotta snö utanför. Jag minns speciellt eftersom Emil yttrade ett irriterat mummel och sen utbrast "men va fan...". men jag somnade om rätt snabbt igen. och kom tillbaka till samma dröm.

Vi vaknade i det där gråa sovrummet. Jag vet att det inte var morgonen efter på grund av ett samtal vi hade. Vi pratade om giftermålet mellan våra vänner och hörde dom komma in genom dörren (de skulle tydligen på besök hos oss) .Då minns jag att jag sa att "nu var det minnsan inte bara dom som var nygifta" occh det lät som att det handlade om oss, att vi var nygifta.

Det var min dröm inatt.
Usch.
Det verkade så... ointressant. allting i drömmen var så ointressant. Jag vill aldrig att något ska vara så.

1 kommentarer:

Frida T | 5:12 em

Du vet att det stått:"Söndag: Jag har inte använt smink idag." i typ en vecka va?

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©