Skoproblem

Sådär, då var jag redo att åka iväg till min anställningsintervju. Jag är givetvis livrädd.
Zoltan är givetvis ingen hjälp, han sitter bara och tittar ut genom fönstret och ibland vänder han sig om för att titta vad jag gör.
Japp.

Jag har nu plattat håret och sminkat mig, Fast jag har ätit dåligt de senaste veckorna av nån anledning (för att jag inte haft nån vettig mat) så mitt ansikte är lite härjat av småblemmor som funntis där i nån vecka nu. Som tur är så täcker mitt hår en del av det. (Det är alltså inte mycket, bara lite ett elakt sätt för min kropp att säga till mig på att jag måste börja äta lagad mat då och då och sluta äta så mycket pasta. Om ändå...

Jag har valt att ha håret på halvuppsättning och valt min vita skjorta ihop med mina blåa jeans. Jag ser iallafall normal ut. Nu till skovalet...

Okej, jag vet att mina röd-svarta gympaskor är skönt men grejen är att de ser hemska ut till vilken outfit som helst...
Mina rosa converseklackar känns lite väl utstickande efterssom folk alltid pekar på mig om jag har såna skor. Iförsig så är de ett bra sätt att få folk att lägga märke till en.
Fast då blir jag ihågkommen som tjejen med de galna skorna.
Mina stövlar är bara att glömma efterssom jeansen är smått bootcut och därför inte går att lägga innanför skaften på stövlarna. Utanpå stövlarna ser det bara tantigt ut tycker jag och dessutom känner jag mig så mycket längre än allla andra. Om man har skaftet synligt på stöveln så kapar det ju av benet och man är plötsligt inte så lång.
Mina svarka höga kängor är tabu för allt utom skogspromenaden. Möjligen om jag måste gå en lång sträcka utomhus i kallt väder i kjol.
Mina svarta låga kängor används enbart om jag måste stå upp länge.
Mina vagabondstiletter ska enbart användas vid fina tillfällen INOMHUS.

Fan att man inte har ett par decent skor att använda.
Fan. Jag går nog med de röd-svarta gympaskorna. De ser väl inte så bra ut men sticker iallafall inte ut otroligt mycket.
Sen när slutade det vara okej för tjejer att ha gympaskor? För det känns som att det är så.

2 kommentarer:

Anonym | 8:48 em

Vadå vagabondstiletter? snackar vi de rutiga skorna?

//Frida som inte orkar logga in

Romantik | 12:39 em

Klart du får använda gympaskor.
Jag lovar att inte säga till någon att du gör det.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©