Sönderslagna rutor och så Frida som vägrar svara i telefon när mamma ringer

Så igår kom det folk och tittade på lägenheten. Yay. De vill tydligen ha den redan den 1 januari. I love it. kanske till och med går tidigare? Jag vet inte, men jag hoppas på att nån vill ha lägenheten. Jag vill in till stan.

Givetvis så har jag städat hela lägenheten (Jo, Emil hjälpte till lite också, ca 15 minuter innan hyresvärd och lägenhetskollare skulle komma) så det finns inte så mycket att göra här. Eller inte så mycket att gräma sig över iallafall.

Zoltan är just nu på sitt mest irriterande humör. Han ska lägga sig framför en och ivägen för en så att man blir arg och dessutom fäller han en massa hår. jag måste byta lakan och börja bädda det första jag gör varje morgon för att slippa plågan med katthår i sängen. Men klart han ska få ligga i sängen då och då. Och klart jag kelar med vanligtvis när han kommer och ska lägga sig framför datorn eller tidningen eller boken eller vad man nu gör. Bara inte när jag skriver!

Nu har han lagt sig en bit bort och känner sig ratad. Jaja. Nu får han göra det.

Mamma ringde och sa att det är nån idiot som har varit och slagit sönder en av fönsterrutorna ut mot vägen. Specialbeställda rutor som ska hålla för knytnävsslag och dylikt. Nån idiot har helt enkelt tagit med sig en yxa eller något för att slå sönder rutorna i mina föräldrars hus.
Så nu är mamma livrädd och det förstår jag. Det skulle jag också vara.

Och så svarade inte Frida i telefon så mamma var livrädd för att det hade hänt något med henne. Så givetvis började jag ringa till Pierre och Fridas andra mobil och Daniel för att få Frida att svara så att jag kunde berätta för henne att hon kanske borde ringa hem till mamma när hon har varit borta och sen lyckas komma innanför dörren till sin lägenhet i Göteborg.
Ett par gånger om året så ringer mamma och är rädd för att Frida inte svarar och att det kan ha hänt något. För att Frida inte behagar svara i telefon regelbundet.
Ibland får jag tag på henne, vanligtvis får jag tag på Pierre. Och när jag får tag på nån av dom så får jag vanligtvis ett lugnande svar som jag kan vidarebefordra till min mamma.
Men nu har jag gett mamma Pierres telefonnummer. Så nu kan jag ta det lugnt.

För övrigt, min poll känns jobbig. Så nu tycker ni att jag ska ha rött eller rosa hår? Okej... Någon som tycker jag ska ha svart hår? Kommentera ett inlägg och berätta det i såna fall.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©