Snö.


Snön har kommit till Sundsvall. Den anlände samtidigt som oss.
Det vet jag efterssom jag körde 40 mil i snö. Nästan. det slutade då och då.
Och idag låg det som ett tunt täcke över omgivningarna.



Som ni ser på bilden är Zoltan något intresserad av snön. Eller så var det för att en fågel flög förbi.





Han verkar finna sig ganska bra hos oss. Dock så rycker han till varje gång han hör något konstigt i huset vilket är rätt ofta. Och när Emil kom hem idag så smög han direkt och gömde sig under sängen, fastän vi hade det så bra. Jag tror inte det är så smart att lämna honom så mycket ensam de närmaste dagarna.

Så det ska jag inte göra heller. Nån av oss ska helt enkelt vara här de första dagarna.



När Emil kom hem så började han givetvis leka med sin helikopter. Och Zoltan, som verkligen är sin husses katt (De är så lika, de äter samma saker och gör samma saker!) lekte givetvis med honom. Om jag ändå hade fått en bild på båda två lekandes med den dumma helikoptern som jag givetvis inte gillar. Men den här är minst lika mycket värd. Visst är han söt??

Han lyckades pricka in helikoptern ett par gånger, så förhoppningsvis dör den dumma saken snart. Alltså helikoptern.

Nu sms:ar Frida om nåt. Som att jag skulle veta vad killen med rastaflätorna heter i Notre Dame de Paris! jag får väl ta reda på det... det kan ju inte vara så svårt...Japp ,se där, Wikipedia är fantastiskt. Clopin heter hans roll.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©