Skor


Blev inringd till jobbet igår kväll klockan kvart över sju när jag precis gjort lite mat till mig själv. Vad gör man? Jo, man äter upp fortare än blxten och fixar till håret och sen sätter man sig i bilen och kör de 1,5 milen till stan för att sätta sig och deala lite schysst pokerspel.
Har jag sagt att jag älskar mitt jobb? (Ja, det har jag, typ tusen gånger)
Kom hem rätt sent, och eftersom jag redan smällt i mig ett gäng koppar kaffe på jobbet så kunde jag givetvis inte sova. Det slutade med att jag satt uppe vid datorn ett tag. Upptäckte att jag missat att ringa på en lägenhet. Ringde idag istället, men den var redan uthyrd. Fan.
Idag har jag lust att sjunga en bit från musikalen HAIRSPRAY på grund av mitt oregerliga hår. Bara för att man missar balsam för att man har typ tre minuter på sig att tvätta igenom håret dagen innan så ser man ut som en klant dagen efter.

Look at my hair, what do can compare with mine today?
Åh andra sidan är det lite tufft. Men bild? Icke.

Istället ska ni få se en bild på mina nya fina skor (Förhoppningsvis, om de passar) som kommer med posten någon gång den här veckan.

Lovely lovely.
Måste ta mig in till stan inom de närmaste dagarna och jaga julklappar till syskonbarnen.
Det ska bli roligt tror jag. Fast Frida min kära syster har redan gjort det svåraste. Att ta tag i det och som den underbara syster hon är så låter hon mig gå med på hennes presenter.
För övrigt längtar jag tills jag får lön.


1 kommentarer:

Line | 8:32 em

Ja du vet vem den gamla kärleken är. Såklart...

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©