Helgkul

Så "antikrundan" för mig och Emil idag blev inställd eftersom vi försov oss. Alltså inte programmet på tv utan jag och Emil tänkte använda dagen idag till att titta på antika och gamla saker på loppmarknader och fyndlager.
Det är kul att göra sånt ibland faktiskt. Och speciellt efterssom jag och Emil inte gör så mycket vettigt på helgerna annars.
Men eftersom vi inte orkade upp så tidigt imorse (och som de övriga dagarna sen jag kom hem, är det vitaminerna eller?) så hann vi inte ta oss ut från lägenheten så att vi skulle hinna besöka något ställe någon längre stund.

Jaja.

Så istället gjorde vi oss iordning i onödan och nu sitter Emil och tittar på smallville och jag på That's 70's show. Eller okej, jag gör alltid en massa andra saker förutom att titta på något program. jag söker på internet efter saker och kollar bloggar och sånt när jag tittar på film.

Jag tror att tjejer ofta gör så. Gör annat och tänker på annat när de egentligen ska göra nånting helt annat.
Det är nog det som ligger bakom talesättet att "Kvinnor kan göra flera saker samtidigt".
Hehe.

Jaja.

För en stund sen ringde Thomas och berättade att vi hade biljetter till Krom senare på kvällen. Yay!
De skulle tydligen göra en föreställning på Opalen här i byn och han hade fixat gratisbiljetter åt oss.
Och Emil lovar att följa med! Jag är glad för att han följer med. Fast jag tror inte att han kommer att ha så kul tyvärr.
Ibland önskar jag att det fanns mer saker jag kunde göra för honom och följa med på mer saker för hans skull.

Jag är glad att han följer med.
nu tror föräldrarna i That 70´s show att Eric går på droger.
Jag är bra på att göra flera saker samtidigt.

Inget kul på Blocket idag för övrigt. Men men.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©