Mensvärk utan mens

Jaha... så "antikrundan" idag blev också inställd eftersom bilskiten vägrade fungera när vi skulle åka. batteriet är dött igen. Så detta försöker vi givetvis åtgärda eftersom bilskrället helt enkelt måste fungera för att få vara våran bil.
Så nu har vi batteriet stående på laddning på balkongen.
Yay.

För övrigt har jag en riktigt jobbig mensvärk.
Enda saken är den att jag inte har nån mens. Jag har inte haft mens på månader, inte sen jag började med det här nya p-pillret och jag har inte ens haft ont förut, men nu, tre månader senare så börjar det.
Jag saknar mensen lite faktiskt.
Ibland är det skönt att den kommer, det är en del av att vara tjej, och det känns bara annorlunda att den är borta.
Men mensvärken är ju där istället.
Och det är jobbigt.
Och stackars Emil vet inte vad han ska göra stackarn.
Men men... mensen kanske kommer tillbaka snart nu. Och då kommer jag att avsky den lika mycket som jag saknade att den inte var här.
Jag har även tvingat mig själv att börja sy igen. Så snart har jag din klänning klar Frida! och din kjol. Så när du kommer hit har jag tänkt ha klart det.
Fast för tillfället har jag som projekt att sy en kinaklänning i skottskrutigt tyg (stavade jag det där rätt?). Ska försöka ta mig in till stan och köpa knappar. Hoppas bara bilen fungerar för jag vill inte åka skräpbussen igen. Busschauffören är otrevlig!

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©