Med Winnerbäck i mp3:n.

"Om du kommer hit igen har du en plats där jag kan vila..."

På tåget hem igen då. Stannar till i Gävle och byter tåg. det känns som hemma på nåt vis. Den här rutten har jag givetvis åkt förr.
Det känns som om det alltid får mig att tänka på gamla minnen när jag sitter på ett tåg. Kanske för att jag har gjort det så många gånger.
Jag var på en anställningsintervju för ett tag sen, som jag visserligen inte fick, där vi en stund diskuterade mitt flyttande, trots min unga ålder hade jag hunnit bo på en del ställen.
Natten som kom drömde jag att jag fick ett mail från dom där det stod att jag inte kunde få jobbet, eftersom jag inte var en säker anställning eftersom jag troligen skulle flytta rätt snart.
Idag vet jag inte om det var sant. Det tror jag inte.
Men jag tror att jag skulle vara en underbar anställd om jag bara fick chansen.
Eftersom jag alltid vill göra mitt bästa har jag många gånger fått tillsägningar om att jag jobbar nästan för snabbt.
Jag tror själv att det är en bra egenskap.
Vi åker förbi skutskär nu, meddelar damen framför mig som har ett litet barn i knät. En leksaksbil vid fönstret kör på min mycket sofistikerade dricka. Den är nästan tyngre än min flaska så jag måste gång på gång ta tag i flaskan.
Suck. Håll koll på era saker.
Nu backar bilen igen. Den kör säkert på min flaska om en stund igen med full kraft. det finns faktiskt bilar på hela bordet som den lilla ungen inte alls leker med. Sen ligger det också ett gäng barnböcker på bordet förutom min dator. Jag känner att jag inte vill ha min dator uppe längre nu eftersom jag är rädd att ungen ska kasta risifrutti på den.
Jaja.
Min hand luktar av Mariah Carey’s nya parfym. Den är jättetung och nån ton av marshmallows som den utlovade känner jag inte av. Till en början luktade den typ som en lushbutik, då tyckte jag nästan att den var trevlig. Nu, några timmar senare är den blytung och luktar som en tant. En tant med stil, visserligen.

Väl framme i Stockholm är det fullt med folk. Inte konstigt att jag missar om det finns några välbekanta ansikten i trängseln. Tåget är givetvis fullt. Smockfullt. Jag sätter mig bredvid en dam som verkar sova.Nej, hon var inget roligt sällskap men hon störde inte.

Jag läser en modette-tidning som jag hittade i stockholm. VARFÖR ÅH VARFÖR ska de lägga ner???
Modette är en jättebra tidning med nästan bara mode, perfekt för mig!
Suck. Gå in på deras hemsida och gråt
Kan de inte lägga ner veckorevyn istället, den har blivit halvdålig ändå sen Ebba von Sydow slutade. Jag gillade Ebba. Jag läste hennes bok i veckan och det var kul. Även om jag inte hänger på stureplan.

Plötsligt minns jag att jag skulle ringa Jimmy och säga grattis. Han fyllde ju år i förrgår, och givetvis dum som jag är kom jag inte ihåg det. Kim ringde och upplyste mig om det igår. Visst brukar jag väl komma ihåg Jimmys födelsedag? Nåt år gav Frida och jag honom schampoo och balsam, under devisen att man inte kan ha långt hår och inte använda balsam.
Jag skriver ner ett litet halvkäckt meddelande (Jo, jag vet, att säga käckt är för tanter, men äsch) och skickar iväg det. Så var det med det.

Läser en stund till och blickar nervöst mot min väska som står precis bakom mig. Jag är jättenojig om min väska nämligen. Mamma ringer och berättar att ingen är hemma. Jaja. det gör inget. Jag kommer in ändå.

De ropar ut för Eskilstuna och jag reser mig upp och samlar ihop alla mina grejer igen. Ställer mig i kön för att gå ut och tittar upp. Plötsligt ser jag ett välkänt ansikte i kön framför mig. han har sett mig också.
Jimmy! Han skulle också hem! På mitt tåg? Där ser man.
Jag är givetvis förvånad men glad att få lite sällskap hem. Han berättar om sin skola och jag berättar att jag är arbetslös. Kul.
Jaja.
Jimmy var alltid något speciellt. Han visste alltid vad han ville.
Ibland önskar jag att jag var sån.
Nåja. vi går åt skilda håll vid godisland med ett löfte om att "vi kanske ses" ett leende och hejdå.

Vi kanske ses ja.
Men just nu är jag mest intresserad av att få lägga mig i sängen jag inte har kvar och bara vila.

Hoppas du kommer hem.

3 kommentarer:

Frida T | 2:33 em

Har du köpt Mariahs parfym? Varför det?

Anonym | 7:13 em

Nej hon köpte den inte hon tog nog ett prov eller hur?
synd att jag inte va hemma helgen..

kram

Eligin | 7:31 em

Ja, jag fick ett prov. Varför skulle jag köpa Mariah Careys parfym?? Jag är inte Daniel!

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©