Usch för läkarbesök

Ser ni den fina bilden härintill på mig när jag tittar in i kameran med mitt snygga vänstra öga?
Just nu skulle jag inte kunna återskapa den bilden.
Mitt fina (Mitt snygga öga, det andra är bara bihang, eller ja, mindre snyggt) öga är nämligen deformerat för tillfället av ett uppsvullet ögonlock.
Varför?
Jag har ingen aning.
Det enda jag vet är att det ser hemskt ut och jag vill inte under några omständigheter gå utanför dörren eftersom jag tycker att jag ser ut som frankensteins monster.
Det jag för tillfället skulle vilja ha är en ögonmask.
Eller en ögonlapp som en pirat.
Det skulle vara trevligt.
Jag skulle vilja ha en sån för då behöver jag inte försöka blinka vilket är ett väldigt smärtsamt företag i dagsläget.
Vi får se om jag åker hem i helgen.
med ögonlocket uppsvullet som en tennisboll (OBS! En sanning med viss modifikation, i sanningens namn så är ögonlocket bara typ dubbelt s tjockt som det andra) så känns det inte speciellt lockande att sitta på ett tåg i fem timmar tillsammans med skrikande barn som börjar gråta när de ser mig.
Om jag håller för det dumma ögat så ser jag ut precis som vanligt.
Men jag kan ju visserligen inte gå runt och hålla för ett öga. Det ser ju ännu knäppare ut.

Visserligen kunde jag stå ut med att sitta på tåget om det bara var för att åka hem. Men det gäller ju brorsans födelsedagsfirande och jag menar... Vem vill gå på en fest med ett öga som mitt? Jag ser ju helt knäpp ut och börjar snyfta bara jag ser mig själv i spegeln. (Vilket gör ännu ondare, eftersom man då kniper ihop ögonlocket och det resulterar bara i att jag börjar stortjuta.)
Jag ska ringa doktorn imorgon. Inte för att jag vill men för att jag borde.
Men får jag ett till dåligt mottagande på ett sånt där ställe så vet jag inte vad jag gör.

Jag minns den där gången jag fick åka in till Munkfors med mitt extremtuppsvullna och lila knä. Det var en stor uppoffring att ens gå dit minns jag, för att benet gick knappt att stödja på.
Väl där får jag träffa en läkare som börjar trycka på mitt ben (DET GÖR SVINONT!) och säger bara "Det är lite vätskefyllt bara men det kommer snart att gå ner. Du ska få ett recept på smärtstillande" och sen går han iväg. Jag väntar på att han ska komma tillbaka och ge mig ett recept, men jag väntar förgäves. Efter en kvart går jag ut ur rummet och ser mig förvirrat omkring. Inte en skymt av läkaren.
Jag haltar iväg bort från den dumma vårdcentralen och fattar ingenting. Då var jag riktigt ledsen och trött och förstod ingenting. Väl på apoteket säger personalen att det var ett e-recept och att receptet fanns där.
Varför sa inte läkaren det till mig och varför sa han inte ens hejdå så att jag kunde få veta att besöket var över? Jag är fortfarande arg på honom.


Ni som läser får jättegärna ringa och försöka muntra upp mig. Det är inte kul att se ut som frankenstein.
Suck.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©