Så gör hon ett nytt försök igen: del 2

Då var det dags igen. att städa den jämrans lägenheten.
Badrummet tog jag igår. Idag funderade jag på att fixa köket och resten av lägenheten.
Det är köket som är värst som vanligt.
Men databordet är ju rätt kört också.
Vardagsrummet är bara fullt med mina kläder från igår när jag inte kom på vad jag skulle ha på mig.
Jag menar, jag är värdelös på att bestämma mig för kläder om jag ska in till stan.
Det brukar bara bli något tillslut för att jag inte orkar bry mig.
Men innan dess måte jag packa ut alla potenciella klädesplagg och prova dom.
Igår valde jag iallafall skjorta, jeanskjol och svart munkjacka, keps och stövlar.
Det blev rätt bra faktiskt.
Det dög.

Jag tog för första gången bussen eftersom Emil hade insisterat på att ta bilen.
Jo just det, bilen funkar igen!
Jo, den la av häromdagen fullständigt och vägrade fungera.
Vi trodde att det var typ nån som snott bensin så vi bestämde oss i onsdag för att ta itu med detta problem. Vi måste ju ha en bil!
Vi var lagom nervösa helt enkelt.
det var inte bensinproblemet.
Efter att Emil hade öppnat upp huven och stått och försökt leka bildoktor samtidigt som han pratade med sin pappa var vi beredda att ge upp.
Skrället satte inte igång.
vi gick in och Emil ringde upp snubben vi köpt bilen av som faktiskt hade några tips.
Så Emil gick ut igen och fixade det som han sa åt honom att göra.
Och se på fan, bilen går igång och nu spinner hon som en katt.
Det var tydligen fukt i nåt system i bilen som gjorde att den inte gick igång.
Vi fick gasa ur fukten och så funkade allt igen.
Älskade bil, nu lever du igen!

Men jag fick ta bussen. Usch. fast ganska avkopplande.
Väl inne i stan så träffar jag Jennifer och vi går och tar en fika och snackar gamla minnen. Det var kul att få prata med en väninna igen. Emil kan inte fungera på alla områden som jag behöver i min vänskapskrets.
Han blir bara trött och nickar avvikande om jag börjar prata kläder eller smink eller försöker mig på att berätta nåt fint gammalt minne som jag plötsligt kommer på.

Så det var jättekul att se Jennifer igen.
Det var liksom... ett och ett halvt år sen va?
Tror det.
Geijerskolan, kära minne.
Pratade nån timme med Line i telefon igår också.
Jag saknar henne.
Vi upptäckte att vi kunde komma undan för ynka 95 spänn om vi bokar en månad innan.
Och då åka och hälsa på varann i Malmö respektive Sundsvall.
Vad är det, typ 100 mil?
bara 12 timmars tåg.
Men what the hell.
Det är billigt och då ska vi göra det.
Vår plan är bara att skaffa jobb och sen tar vi ledigt.
Heh... Eller nåt.

Sissela och Martin kommer upp till oss idag.
Det ska bli jättekul!.
Då ska vi dricka Mintu Black som jag och Emil hittade på systemet i vårt lilla samhälle.
hihi.
Men som sagt, måste städa lite.
Kanske först duscha lite och snygga till mig själv?
Jo.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©