Hemma igen

Så var man hemma igen i mitt kära Sundsvall.
Resan var lång men det gjorde typ inget.

Jag trodde givetvis att det skulle bli outhärdligt eftersom så fort som jag satt mig ner så satte sig en en smått överviktig man ner bredvid mig. Jag tänkte att "Han kommer nog inte åka lika långt som jag". Då tog han upp biljetten. Han skulle också till Sundsvall.

Jag fick lite smått panik och funderade på att gå och hämta min väska som låg längst bort i vagnen eftersom jag lagt den där för jag trodde det skulle bli fullt.
Men nu kändes det jobbigt (Jag hatar att ha mina saker långt bort så jag inte ser dom) så jag var arg. Men plötsligt reser sig snubben bredvid mig, tar sina saker och sätter sig framför mig istället. Givetvis börjar jag undra varför. (Vadå, luktar jag illa?) Givetvis vet jag ju att han flyttade på sig för att det fanns plats och det är mycket bättre att slippa sitta bredvid någon på ett tag i 3 och en halv timme! Detta fick jag givetvis bevis för senare när han kom förbi och berättade det.
Ja... kul resa.
Typ inte. Jag höll på att dö. Speciellt som jag inte ville lämna mina saker och typ använda toaletten. Men en fem timmars lång resa kräver en del.

Och en annan sak. Man ska aldrig ha på sig jeans på tåget! Inte tjejjeans iallafall. Dom skär alltid in i magen efter ett tag när man har suttit ner (Om man inte har fastat hela dagen givetvis).
Nåja.
Sitter på blocket idag som vanligt då.
Hittade ett snyggt köksbord (Nej! Inte ett rosa! Fast om jag hittar ett snyggt rosa så vill jag ha det!) fast bara med tre stolar.

Men det var snyggt iallafall. Jag har alltid gillat svart/vitt/genomskinligt. Ni kan ju ta en titt nedan. Jag vill liksom ha ett svart eller vitt köksbord men det här var snyggt det med. Det måste liksom vara lite modernt snitt på det. Fast bara tre stolar? Jag vet inte. Annonsen hittar du här: http://www.blocket.se/vi/13347740.htm?ca=4_s
Den finns i örnsköldsvik eller nåt så det är ju inte så långt bort om jag skulle ångra mig. Men jag vill ha en fjärde stol.
Jaja. Om vi lämnar blocket så kanske det går bättre.

Emil och jag ska ge oss på antikaffärer och loppmarknader i helgen. Because we can. Eller okej, för att jag är inne på ett möbelstreak och vill se snygga saker. Och så vill jag ha ett hörnskrivbord. OH! Jag hittade ju just det jag ville ha i just den nyans jag ville ha på blocket!

Se här får ni se. Det är svart från Ikea från serien Mikael som jag alltid gillat.

Håll med om att det är ganska fint. Tyvärr är det slutsålt på IKEA här i stan. Och detta finns i stockholm. Fan.

Annonsen finns här: http://www.blocket.se/vi/13832686.htm?ca=4_s

Nej, nu får jag sluta med blocket.

2 kommentarer:

Anonym | 11:02 fm

Hej tjejen, Såg att du sökte ett hörnskrivbord från Ikea som de inte längre säljer. Jag har ett till salu. I precis den färgen som är på bilden. Jag bort i Vänersborg (om det är närmare än Sthlm för dig vet jag inte). Jag hade tänkt mig 500 kr (kan prutas). Ring mig om du är intresserad. 0733-496726, Hälsn. Therese Melander

Eligin | 11:09 fm

Tack så mycket Therese, men det här var flera år sedan. Jag letar fortfarande efter ett skrivbord, men tyvärr har jag inte plats med det där jag bor nu.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©