Starwars- Why??

Okej, jag har nu sett de första tre filmerna (eller de sista tre, det beror på hur man ser på saken)
och det finns några få små saker jag givetvis stör mig på.

1. Varför i hela fridens namn har den mörka killen en lila lightsaber när alla andra har blå eller gröna?? Jag menar liksom till och med Yoda har ett grönt! Han om någon borde väl vara speciell och ha ett lila eller rosa eller något!!

Varför??? Jag blir arg!! Måhända att grönt matchar Yoda men det spelar ingen roll!

Emil blev så arg på mig för att jag klagade på detta genom varje film, att han tillslut tog fram Wikipedia som förklarade denna orsak.

MEn vadå? Emils förklaring, när jag frågade honom om detta, sa bara "Därför att han ville ha en." Jag sa givetvis att det inte kan vara fallet, det måste finnas en orsak!
Tydligen hade Emil mer rätt än vad jag ville. Fast det var inte rollen utan rollinnehavarer som var problemet.

Tydligen ville klantpellen som innehade rollen att hans roll skulle vara lite speciell och synlig och lätt att känna igen. Han brydde sig inte om att det fanns speciella färger åt alla, nix, han skulle ha en egen färg för att hans roll skulle synas. Han ville också att hans roll skulle dö på ett spektakulärt sätt, och inte dö som nån loser.

WHAT??? jag menar, vad är det för anledning???
Yedisarna ska ju ha just gröna eller blåa för att det är så!! Om han promt ska vara lila så börjar ju folk som exempelvis mig irritera sig på detta och kan inte koncentrera sig på filmen! Han får väl se ut som alla andra!!
Nu blev jag arg.

2. Den snygga killen blev uppbränd och ful?? Varför det? Det har inte jag godkänt. Nu blir jag ännu argare. Man kan ju inte bara ta ifrån en snygg kille sina attribut på det där sättet. Vem ska jag nu titta på när Anakin den snygga har blivit Darth Vader den fula? Jag menar, titta på honom!!Han är snygg. Vem håller inte med??
Hoppas verkligen att Luke är en snygg kille (förslagsvis spelad av samma kille, men det kan jag väl glömma, eftersom de senare filmerna är inspelade på 70talet, och det är inte de andra.)


3. Yoda är den enda vettiga i hela filmen. Han kan allt och vet allt och jag tycker han är bra. Jag kommer att bli ledsen om han är en klantig docka i de kommande filmerna.

4. C3PO och R2D2 ( De två enda vettiga karaktärerna förutom Yoda, det vill säga robotarna) blir behandlade som om de inte är något värda! Varför?? De bara blir lämnade på slagfältet när alla Jedis blir räddade. Sen helt plötsligt, i tredje filmen så finns de med igen. C3PO är till och med guldpläterad. Åkte dom och hämtade robotarna eller? Detta visas ju inte!! De kan ju inte bara dyka upp om de lämnats kvar!!
Detta var således min produktiva kritik. Eller nåt. För övrigt tycker jag att filmerna var någorlunda trevliga att se på.
Mitt öga gör fortfarande ont. Aj.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©