Bort eller varför stanna kvar??

Vet ni...ibland är det nog jag som är galen.
Jag vet inte varför inte allt är svart eller vitt.
Jag önskar jag visste.
Jag önskar jag visste vad jag tänker på när jag vänder mig om.
Vad jag menar med det?
Den som det visste.

Omöjliga frågor som söker svar.

Vi alla går omkring med frågor.
Fast svaren fick vi nog när vi var små.

En sak är säker.
Men det har den alltid varit. Och kommer troligen så förbli.

Jag kanske inte är det som så många tror jag är.

Jag har möblerat om i mitt rum. Jag behövde förändring.
Jag förstår inte varför, men jag antar att det är något speciellt med sådant.
Det är en dröm att få vara här.
Det är en dröm att få åka bort.
Jag vill bort.
Men ändå stanna kvar.
Det finns så mycket jag skulle vilja göra med mitt liv.
Kanske därför jag ofta får en sån här... längtan bort.
Jag vill utomlands, se världen, jobba, skaffa nya vänner, vara någon annanstans.
Inte sitta uppe på övervåningen i mina föräldrars hus.

Det finns något jag måste göra.
Och troligen snart.

Jag har gjort så mycket i mitt liv.

Man har bråttom dit, sen är man här. Igen.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©