Bröllop för bror

Min bror är nu den lyckligaste mannen i världen.
Han har just gift sig med kvinnan han älskar.

Jag är så glad för hans skull.
Och för hans nyblivna frus skull.
Och deras ofödda barn.

Som brudens mamma sa, "Jag har inte mist en dotter, jag har fått en son".

Jag skulle vilja säga "Jag har inte förlorat en bror, jag har fått en syster."
Fast jag har redan två systrar, och jag har redan en som heter Frida Thornberg, men what the hell.

Bröllopet var underbart. Jag önskar dom all lycka i framtiden.
Välkommen till familjen, Frida.

Jag är väl rätt säker på att ingen av dom kommer att läsa det här. Men jag vill ändå ha det nerskrivet, för att få läsa det senare.

Middagen var fantastisk för övrigt. På bröllopet alltså. Och desserten delicious! Speciellt den där citronkakan, jag vill ha det receptet! God! underbart god.
Fast jag vill ju inte bli fet.

Så har man träffat Jeppes (brorsans) gamla lumparpolare, studentkompisar och även Fridas vänner, och hennes familj.
Det var kul.

Så nu är det min tur att gifta mig då. Ja, det går ju i ålderordning, först Karin, sen Jesper... do the math.

Haha.

Jag skojar bara med dig, Emil.
Jag har 10 år till på mig.
Bara inte Frida hinner före...

1 kommentarer:

Snor och Glamour | 9:24 fm

Kära Svägerska,

Hittade din blogg för första gången och läste detta inlägg från vårt bröllop. Jag fick tårar i ögonen... Så fint! Längtar nästan tillbaka till den dagen nu...
Hoppas du och Emil fick en rolig utekväll i E-tuna! Var skoj att ses lite grann i alla fall.

Må så gott!
Kram frida, den äldre...

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©