The wonders of the juicepress


I love the juicepress!

Den är jättefin och står här precis i mitt kök.
Ja okej, den är inte min egentligen, den är mina föräldrar men ändå.
Den står här uppe för jag älskar den.
(Eller för att jag snodde den mitt framför ögonen på mina dödsjuka föräldrar.)
(Ja okej, dom är inte dödsjuka, bara lite förkylda, och dom var inte hemma vid tillfället.)



Ode till Juicepressen
Åh du juicepress, vart har du varit hela mitt liv?
Jag väntade och väntade men du hittade inte hit.

Ja okej, det var inget bra poesi av det där, men men.
Det har varit en långsam vecka. Så what to do?

Ja just det, vi har fått en elektrisk juicepress hemma.
(Fast det kanske ni förstod, vad vet jag?)
Den är underbar och jättefin och fungerar nästan som den på stadshotellet i Katrineholm. Förutom att den är lite sämre och häller inte upp juicen i ett glas på en gång. Menmen, man kan ju inte få allt.

Idag har också Emil och jag och Ken gjort en liten resa till torshälla och tillbaka. och till Torshälla igen. Med släp och fem bokhyllor. Plus en soffa och ett databord. Inte allt på en gång givetvis.
Vi har alltså hämtat lite saker till Emils och Kens lägenhet som de får snart.
Ingen vet när.

Jag har också gjort lite pepparkakor, ja, Emil hjälpte mig med de sista (eller de mittersta) men det var ändå jag som började.
Så nu har jag en burk pepparkakor stående i köket som inte går att stänga.
Damn.

Hur som helst, back to the juicepress.
Vi köpte ett dussin apelsiner, Emil och jag, eller mest han för att jag skulle visa honom the wonders of the juicepress.
Han var föga imponerad.
Jag vet inte varför.
Han blir tydligen inte imponerad av elektriska grejer.
I don't get it.

1 kommentarer:

Anonym | 9:50 em

I like the juicepress to.
hoppas att du får många fina stunder med den =)

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©