Det blir fan aldrig mörkt i det så kallade Norrland

Alltså... Jag har inte sett mörker på evigheter!

Igår försökte jag vänta in mörkret. Jag tänkte gå och lägga mig när det blev mörkt, så att säga.
Vid 24tiden på natten började jag undra. Det var liksom ljust fortfarande.
Hade jag missat natten?
Det är ju inte natt om det inte är mörkt.
Jag vill ju sova på natten!

Men det verkar inte gå så bra med det.
Här i Norrland är det alltid ljust på natten på sommaren.
Why?
Jag vill ha lite mörker!

Tack gode gud för att Midsommar och årets längsta dag nu är över.
Nu kanske jag kan få lite mörker snart??

Och lite kyla på natten vill jag också ha.
Jag vill inte sova med öppet fönster och höra den där JÄVLA fågeln som alltid ska skräna utanför mitt fönster.
Det är alltid samma fågel också. Det vet jag.
Han är liksom ute efter mig tror jag.
Emil sov när jag kom hem. Jag blev tvungen att öppna fönstret i köket och i sovrummet för att få in lite luft. Det var liksom så kvavt! Hoppas inte Emil vaknar av den där skitirriterande fågeln bara.
Fast det har han säkert redan gjort.
Nu ska jag sova.
Ska för övrigt jobba nästan varje dag nu de närmsta veckorna så vill ni mig något så blir det tråkigt.

Ring inte före elva for gods sake!

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©