Jobbövning

Själv gör jag ingenting.
Det är så lite att göra på jobbet så att jag får sitta och öva på att jobba.
Det är kul.

Nu har jag alltså rast från att göra ingenting.

I övrigt så är jag inne i en jobbperiod med nästan bara jobb och inget annat.
jag upptäckte att Emil och jag spenderar inte en enda ledig dag tillsammans nu förän den 8 juli.
Nu är det den 25 juni.
Det är ganska länge.

Jag köpte en fin huvklänning igår för övrigt vilket var min lediga dag den här veckan. På rea på MQ. Egentligen letade jag efter en tröja från Bonelid,men hittade den givetvis inte förutom i extra small och fel färg. Det fanns alltså en tröja, i nån klantig blå och ministorlek. Ibland önskar jag att jag var någon storlek mindre så jag kunde passat i den.
Fast jag ville ha den i grått. Och den verkar inte finnas någonstans.

Jag, som just har haft ledigt för övrigt, (Det vill säga för sisådär en vecka sen) tyckte det var roligt att komma tillbaka till jobbet i fredags.
Just nu känns det lite segare, men det är mest för att det inte finns något att göra.
Jag ska strax upp och öva lite igen.
Jag och Emil har för övrigt provat på storhandling, det vill säga handla massor så det räcker i evigheter. Och kan ni tänka er, vi har fortfarande mat kvar efter en vecka! Det är ju helt fantastiskt!
Men nu när vi aldrig är lediga och kan handla så blir det istället veckohandling fram till den 8 juli. Jag har skapat ett nytt e-sparkonto för att säkerställa att jag ska ha lite extra pengar undanlagda för sånt.
Nu vill jag helst ut på sommarrea och sätta sprätt på de pengar som jag inte behöver lägga undan till diverse skräp.

Oh well, klockan närmar sig kvart i åtta.
Måste upp och öva på mitt jobb.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©