Stockholmjobbet

Så har man tillbringat en dag här i Stockholm med att deala poker.
Det har varit mycket underhållande.
Faktiskt.

Egentligen har det bara varit som att gå och jobba i Sundsvall fast det är många fler bord att få välja mellan och det är aldrig så att man inte har något att göra.
Här är jag en väldigt shorthanded dealer för övrigt.
Jag kan nästan inga spel här.
Det var ju lite tråkigt faktiskt.

Just nu längtar jag bara tills jag får åka hem på söndag morgon och börjar redan planera för vilket tåg jag ska ta und so weiter.

Och så har jag glömt min kamera hemma! GAH! Jag som ville ta lite kort.
Men icke.

Och så fick jag ett sånt där trevligt jobbsms idag med en massa tider som man kan få jobba och så hinner Jesper före mig. Jag som inte ens trodde han var vaken eftersom han inte ens visade sig vid frukosten.
Istället har han suttit på sitt rum och väntat på att telefonen ska pipa.
Haha.
Idag ska man jobba igen då. Om en sisådär 3 timmar.
Jag tänkte sova tills dess. Har ingen lust att gå på stan.
Godnatt.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©