Mot stockholm

Då var jag på väg till stockholm då med tre ljushuvuden som bara sitter vid sina datorer.
Fast det gör ju jag också.
Givetvis har vi allihop med oss varsin dator.
Datanörd, javisst.

För övrigt älskar jag att åka första klass! De ger en internet (Halvsegt sådant, men det beror ju troligen på att Jesper använder upp all bandbredd för att spela poker.) , de ger en frukost, de ger en massor av benplats och dessutom så finns det ett eluttag.
Dessutom fick jag en helt egen plats utan någon bredvid mig så jag kan titta på Spin City utan någon som bråkar med mig.
Jag älskar att sitta på de här ensamplatserna.

Om några timmar är det dags att jobba ett par timmar.
Jag har knappt sovit något alls inatt känns det som. Som mest 6 timmar, men troligtvis bara några få eftersom jag minns att jag låg och vred på mig i evigheter.

Men jag minns också att jag drömde att de här dagarna gick jättefort. Tvärr vaknade jag snart upp och upptäckte att dagarna inte alls hade gått, utan de hade inte ens börjat.

Gah, vad arg jag blev. Jag trodde att allt var över och jag kunde åka hem. men icke.

Dagarna ser iallafall ut så här för mig. Ifall att någon som läser detta bor i stockholm och känner för att träffa mig.

IDag, onsdag jobbar jag bara mellan 13.30-19.00
Det gör jag imorgon också.
Sen börjar jag jobba helvetestider mellan 18.45-05.15 både fredag och lördag.
Men om någon vill äta lunch med mig eller något så går det bra.
(alltså någon jag känner! Ingen galning som råkar läsa det här bara.)

På söndag åker jag hem. Det längtar jag verkligen till.

Och för övrigt glömde jag kameran hemma. Fan.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©