Charlie

Jag kom att tänka på den här låten för ett tag sen, och har haft strofen från refrängen i huvudet i evigheter.
Kom ihåg mig själv för 12 år sen när jag och klasskompisarna i högstadiet sjöng den och gungade på gungorna på skolgården.
Det var från 1997 års melodifestival, den första som jag såg. Live iallafall.

Vi spelade in hela festivalen. sen såg jag och min syster den om och om igen. Tills vi tröttnade.
Sen såg vi den aldrig igen.

Här var min favoritlåt.


Jag medger att den inte är bäst längre. om den ens var det då.
Men jag tyckte om den.

2 kommentarer:

Frida | 1:33 fm

Det bästa är att jag fortfarande kan sjunga låtarna från det året.

Eligin | 4:40 em

jo, jag med faktiskt. satt och sjöng med när jag tittade på Blond. och minns du B.I.G?
Ingen annan väg. Ägde ju då iallafall. Skulle säkert lyssna på nåt liknande nu också iförsig. Fast B.I.G var 1998.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©