Utan frys i stockholm?

Har just upptäckt att större delen av alla studentlägenheter med pentry i stockholm inte har frys. Varför? Och hur lever man då? Det måste ju vara svindyrt att laga mat om man måste köpa färskt hela tiden? Eller?

Inte ens ett frysfack. Bara en kyl med kokmöjligheter. Vilket i de flesta fall innebär en kokplatta med 2 plattor och kanske i enstaka fall en ugn. Men du kan inte använda båda plattorna och ugnen samtidigt...
Men jag struntar väl i ugn!!

Ge mig en frys för sjutton! Åtminstone ett frysfack!!

Personligen förstår jag inte hur man gör utan frys utan att ruinera sig själv, så alla studenter i stockholm får gärna upplysa mig om detta.

Och jovisst skulle man kunna hyra en lägenhet med kök, fast det är ju jätteroligt med tanke på att det kostar en sisådär 2000 spänn mer än en lägenhet på samma storlek med pentry.
jag funderar ju nästan på att köpa en frys.

Nä, nu börjar jag snart gråta.

4 kommentarer:

Frida | 8:31 fm

men hur mycket kostar då en frys?

Eligin | 8:12 em

För mycket. typ 3-4 tusen för en liten.

Frida | 1:56 em

jag trodde på den, men jag har nog underskattat den. jaha, ni lade ut lägenheten där? jag trodde ni bara sa upp den.

Eligin | 2:01 em

Nej, vi var ju tvungna att lägga ut den också eftersom vi inte ville betala dubbelt.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©