Saltad och bränd

Idag har varit en halvtaskig dag måste jag säga.


Jag har än en gång nojat över hur mitt liv ska bli och även över om jag överhuvudtaget kommer att komma in på någon skola.
Vilket ledde till att jag glömde bort att äta. Vilket ledde till att jag snodde ihop något snabbt med makaroner och vegetarisk färs som jag hade liggande.
Så när jag skulle salta makaronerna så tog jag i lite för hårt och vips så hoppade locket på saltkaret bort och därmed typ hälften av allt salt i det.

YAY!

Salta makaroner...

Jag fick givetvis panik och slet fram ett durkslag för att kunna hälla av makaronerna så fort som möjligt så inte saltet skulle koka in så mycket. Så jag hällde av vattnet fort men glömde ta bort fingrarna från durkslaget.

Så jag brände mig.
På pekfingret.

Smart Elin.

sen var makaronerna ganska al dente och givetvis fortfarande svinsalta.

Bra.

Så jag blev arg på allt och åt upp det ändå för att jag inte orkade göra mer makaroner. Och så ville jag straffa mig själv för det dumma påhittet att stressa.

Så drack jag upp två drinkar med Pisang Ambon likör och cola (likören köpte jag enbart för att den var lila och skulle smaka viol). Så jag blev lite lätt salongsberusad.

Det var det enda bra som hände på hela dan. Och jo just det jag köpte en bok jag velat läsa i evigheter. Skönhetsbibeln av Karina Ericsson Wärn.

Hoppas den är bra. För nu ska jag läsa den. Och smörja in mig med brun utansolwipes så att jag itne ser ut som ett spöke imorrn på jobbet.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©