garderobskoll

Jag hade en tråkig dag igår (och idag också förresten) så jag bestämde mig för att gå igenom mina kläder. om ni visste vilka galna saker jag hittade. Endel var gammalt och luktade usch, eftersom det legat högst upp i min garderob sen vi flyttade in.
Endel hade fått äran att ligga bland mina andra kläder, men var ändå kvarlevor från högstadiet.
Ja eller hur, jag vet vad ni tänker. Hur i H-vete lyckas man spara på kläder sen dess om man flyttar runt som jag? sentimentalitet, antar jag.
Hur som haver, nu ligger allt i en salig röra på mitt golv, Emil fick mig att gå med på att sälja en del av kläderna till välgörenhet, de som inte är för trasiga vill säga.

Jag bestämde mig också för att göra en förteckning över vad det är för kläder jag äger (Ni vet, som de säger i alla stilböcker att man ska göra) så att jag vet vad jag behöver och inte.
Det uttråkade mig rätt fort eftersom det var roligare att prova kläder.

Tänkte därför lägga ut några av bilderna, även fast jag ser helt knäpp ut på de flesta bilderna. Jag menar, det kanske inte är någon som tittar ändå?

Fast det kanske är naivt att skriva så. En vacker dag kanske jag blir berömd och då kommer folk att lägga upp de här bilderna världen över. Skriva "Vad tänkte hon?" och "It's out, people, Elin is playing World of Warcraft!" Ja, ni ser väl lika bra som jag den där affischen som sitter där. Jag hade ju ingenstans att göra av den ju! Men jo, här får ni en inblick i min garderob. Den vita skjortan klarade för övrigt inte gallringen och ligger nu i slänghögen. Den är för liten och för urringad. Och det var den även när jag köpte den. Usch. Fattar inte vad jag tänkte med. Kjolen däremot har jag alltid gillat. jag gillar på något vis kjolar med höga midjor.

Den färglada kjolen här till höger har jag enbart använt en gång, och det var på min avslutning i tvåan i gymnasiet. Den skär sig med allt, till och med med sig själv, och går endast att matcha med vitt.. Därför gjorde jag ett dåligt försök att matcha den med något annat. Gick inte. Men problemet är att jag verkligen inte kan slänga den. Även fast den är för lång, för färglad och för galen. Men det kanske går att korta av den? Fast jag skulle inte använda den ändå. Den hamnar ändå högst upp i garderoben med mina andra galna kjolar som jag äger och aldrig kommer att använda igen. Utom möjligtvis på maskerad. Topen däremot är hyffsat ny och är söt.

ursäkta den här vulgobilden på mig. Men jag tyckte det var så fruktansvärt kul att jag fortfarande hade kvar den där gamla H&M-korsetten. Så jag matchade den med en kjol med hög midja (eftersom korsetten är helt galet kort). Jag tycker om den där kjolen, den är jättevid i höfterna och smalnar av hur mycket som helst vid benen så man till och med måste ta kortare steg när man går. Tyvärr är den lite för stor i midjan. Får hålla in den i ryggen för att det ska se bra ut. Men den var så billig så jag får väl helt enkelt sy in den lite där.

Och nej, jag slängde inte korsetten. av någon anledning gillar Emil den. så den får ligga kvar i garderoben och ta plats.

För övrigt har jag hur många tshirts som helst. Och massor av kjolar. jag har faktiskt hur mycket kläder som helst. Det är helt galet. Här trodde jag att jag inte hade något att ta på mig överhuvudtaget och så har jag hur mycket som helst. Det är faktiskt tur att jag ska gå modevetenskap på universitetet. Då kanske jag kan få lite perspektiv på hur man ska se ut.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©