En städares dagbok

2 maj -06 Tisdag
Och Internet funkar inte nu igen. Så jag tar mig friheten att lägga in dagens blogginlägg som enbart handlar om mig denna gången.
Inget att diskutera med mig själv.
Inget att irritera sig på mer än omgivningen.
(Vilken jag kan ta upp mer om imorgon)

Luften går att andas nu.
Jag har städat och lagt undan, slängt och sorterat, det är rent nu.
Jag har bytt lakan, ser hur rent det börjat bli.
De tio rosorna står ovanpå bokhyllan.
Korten och dikterna och breven sitter på väggen.
Det känns skönt nu.

Låt det blåsa.

Nu har jag bara några saker kvar att göra.

Skaka mattan
Dammsuga golvet i badrummet och i rummet.
Svabba golvet i badrummet och i rummet.
Slänga iväg papperen jag inte ska ha.
Packa ur lådorna och packa dom igen. För flytten.
Gå iväg med kläderna och tygerna från klädförrådet.
Sortera noter och sånt i pärmar.
Städa ur garderoben och lägga ut de kläder jag inte tänker använda mer nu.

Sen kommer det vara utomordentligt rent.
Som det heter.
Ansiktsmask har jag också lagt. För att få slappna av.
Det är svårt med det nu.
Jag ser upp mot rosorna igen. Dom är vackra.

Dagens låtlista:
”En söt liten flicka” av Lars Winnerbäck (Historieberättande om verkligheten)
”Blanka golv” av Lars Winnerbäck (Ungefär som jag har det för tillfället)
”Stockholms kyss” av Lars Winnerbäck (Stockholm, min själsstad. Där vill jag vara)

Har lyssnat mycket på Winnerbäck idag. Jag har ju städat. Och det har varit väldigt skönt att få det gjort. Det är rent nu.

Dagens matintag:
2 rulltårtbitar
En konstig kaka
3 koppar te
Morotsplättar eller nåt sånt med potatis
Två glas vatten
Två äpplen
Två knäckemackor
Quorngryta och ris

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©