Som att gå ensam hem

Livet är som ett par ingångna skor, en vacker dag måste du klacka om dom.

Tillbaka från Daniels föreställning.
Han var lika underbar som vanligt.

Ja, och imorgon åker jag tillbaka till min egen trista verklighet. Snälla, göm mig.
Jag vet ju att jag inte platsar där. Så vad gör jag?
det är ett spel, det har det alltid varit.
Och jag spelar det så gärna, Men då får man ta det som man får.

Dagens matintag:
1 ½ tunnbröd-
1 glas juice
2 glas nån dricka
1 glas kaktus/limecider
en svamp/quornburgare (egentligen är svamp quorn, men what the hell)

Gick ut en stund med vänner.
Sattpå en krog och pratade om vad vi kommer göra nästa år.
Det slog mig att allt förändras. Allt.
Ingen stannar nånsin kvar på platsen där man var på från början.
Även jag.
Jag försökte fånga din ögonkontakt. Du var... distant...borta. som på kort.
Jag lyckades ibland, när jag stirrade på dig tills du var tvungen att vända blicken åt mitt håll. Du gjorde helst inte det.
det såg väl jag också.
Men under de korta stunderna så såg jag en fråga.
Du ställde en fråga med dina ögon. det var lika tydligt som förr.
"Känner du som jag?"
Men precis när mina ögon skulle svara så vände du bort blicken och allt försvann.
Igen.
Det är ofta det här händer.
Jag saknar dig. Jag saknar ditt leende. Jag saknar dina små sms som jag fick förr.
De är inte som förut.
Allt har blivit förändrat. Inget är som förut.
Varför då?
Minns du... minns du nyår?
Den kvällen... det var då jag förstod.
Att du och jag borde bli vi.
Vi borde. Men blev... det är en annan fråga.

VI är för messed up, bägge två.
Du för din rädsla, jag för min cynism.
Du för din cynism, jag för min rädsla.
Du för din sätt att leva, jag för mitt hopp.
Du för ditt hopp, jag för mitt sätt att leva.

Egentligen är vi lika, du och jag, men det slutar ändå på samma sätt.
Att vi går hem ensamma, var och en på varsitt håll.
Du i tankar, jag i tankar.
Drömmande, tänkande, på samma sak som vi inte har men skulle vilja få.
Mm, livet är banne mig som ett par ingångna skor.
Rätt som det är måste du klacka om dom.

1 kommentarer:

Frida T | 2:04 fm

Eller ja...du vet ju redan.
hoppas jag.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©