Finns det någon som uppnått lyckan?

Som att få nog och ta sig hem, längs med rälsen, bort från staden.
Det var så det var.
Jag undrar över allt som finns. Varför blev allt som det blev?
Jag vill inte ställa frågan egentligen.
Jag vill inte ställa frågan som varenda människa i hela världen ställer varenda dag, varje sekund, varenda minut.
Varför blev allt som det blev?
Varför är inte människorna lyckade varelser?
Varför är vi inte lyckliga utan i ständig strävan efter lyckan?
Vi är alltid på väg nånstans. Och vi hittar alla ett sätt att komma ifrån skiten en stund till. Varför kan vi aldrig vara lyckliga?
Varför måste vi söka efter något, som troligen inte finns?
Vet någon vad lyckan är?
Finns det där huset, den där kärleken och det där jobbet som du så gärna vill ha?
Finns allt som du önskar att du hade?
Självklart finns det, för någon annan. Någon som inte har kämpat like hårt som utan bara gled in på ett bananskal och sitter därför nu och parasiterar på din rättmätiga plats. Åtminstone känns det så.
I Katrineholm är allting samma sak.
Det är därför jag avskyr stället så mycket som jag gör. Allt fö ofta har jag suttit här och väntat på att få lämna helvetet för att komma hem. Någonstans.
Jag söker förändring, förnyelse, lycka.

Och finns denna lycka?
Finns det någon som har uppnått denna lycka?
Är det någon som kan gå i god för att den här lyckan verkligen finns?

Dagens matintag:
1 glas mjölk.
En flaska juice.
2 tunnbröd.
Potatis och qournbullar
Tre glas vatten
2 äpplen
Torkad frukt
Pasta med sötsursås… (jag har ingen aning vad det var..)

Dagens inköpslista
(I brist på dagens musik eftersom jag tenderar att lyssna på samma musik.)

Knäckebröd 9,50 kr
Honung 32,90 kr
Lätt&Lagom 15.50 kr
Äpplen 0,595 kg 10,65 kr
Torkad frukt 49.50 kr
Avokado 17,80 kr
Citron 4,90 kr
Bärkasse 1,50 kr

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©