Jag såg en bränd bil idag

Jag såg en bränd bil idag. En bit in, på en parkering.
Så jag cyklade fram till den, för att ta mig en titt.
Det var en ny bil. Ingen gammal skrothög. Varför hade någon bränt den?
Den var snygg, hel och ren, ja, eller var.
En gång i tiden.
Nu hade rutorna spräckts i eldens hetta, sätena hade smält och runnit . Och allt var svart. Här och där stack den gula vadden upp och gjorde bilen till en märklig liknelse med en humla.
Mitt utrop när jag såg den var allt annat än religiöst. Jag minns att jag ropade "Men va fan..." Innan jag snabbt tystade mig igen.
Det var inte min bil. Jag hade ingen aning om vems bil det var.
Så varför skulle jag bry mig?
Varför skulle någon bry sig?
Mer än bilens ägare.
Var det han som hade gjort det?
Eller var det ett gäng ungdommar som kände att de ville ha ett nytt fredagsnöje?
Vi får väl aldrig veta, antar jag.
Livet är grymt, som en bil som bränts i elden.

Bilden idag visar en bild på Daniels ben i mina älskade högklackar.
En av mina bästa vänner. Min Daniel.
Varför denna exponering av hans ben?
Jo, det beror på tre saker.
1. Han har enormt snygga ben.
2. Jag saknar honom.
3. Han har på sig mina älskade klackar som numera är försvunna.

Jag har kommit på en sak. Det finns en mening med livet.
Iallafall med mitt liv. Saker börjar sakta falla på plats igen.
Inget är som jag trodde det skulle vara.
Men en sak är säker.
Svaren på mina frågor går att nudda vid nu. De finns i närheten.
Men det känns inte bättre för det.
För det är ju inte som svaren på mina frågor.
Verkligheten alltså.
Känner nån nånsin likadant?
"Att allt man gör känns bara svart och faktiskt föga intressant..."

Ibland finner man verkligheten bakom fasaden. Och då är det inte som du tror.

Dagens matintag:
Två tunnbrödsmackor
ett glas apelsinjuice
4 ostmackor
10-bitar sushi
lite frukt i choklad
Lite godis
en kopp varm choklad

Dagens låtlista:
"Dechire" från Notre Dame de Paris (Frida skulle älska den)
"Till det sista havet" med (vem annars?) Lars Winnerbäck
"Girls of the night" från Jekyll and Hyde

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©