Är kärlek lycka?


Idag satt vi och pratade om... ingenting alls. Men vi satt där utanför expeditionen och där finns ingenting som inte går att nå.
Vi pratade om kärlek, om problem, dumma barn, och vänner.
Men kärlek är väl ändå det ämne som folk pratar om mest.
Det är alltid nåt som är fel. Finns det någon jäkla människa i denna världen som är lycklig?
jag kan vara lycklig ibland.
Jag kände en gång i tiden, inte alls länge sen nu, att jag var lycklig. Det finns mycket att vara lycklig för här i Ransäter. Jag mådde bra en kort månad. Men det var ju innan årskiftet.
Innan allt blev som det blev.
Som det är.
Som vi har det nu.

Är det någon som minns de lyckligaste dagarna i sina liv?
Jag minns två av mina lyckliga sekunder. Mina lyckliga stunder i rampljuset.
En inträffade min på 18årsdag 27 april 2004, den andra inträffade förra tisdagen. 25 april 2006.

men det är bara de dagarna jag minns, och jag vet inte om jag har kännt den lyckokänslan någonsin förut.
Och det hade inget med kärlek att göra.
Behöver man kärlek för att vara lycklig?

Jag vet inte. Mina lyckostunder var just det, korta stunder.

Men jag vet inte. Kanske fann jag lyckan förra året, i oktober, eller november kanske. Då jag kände mig lycklig. .
En kort sekund i evigheten möjligen.
Men det hade inget med kärlek att göra

Men finns den livslånga lyckan?
Måste man ha allt för att vara lycklig?

Vad söker man efter?
I sex and the city säger de att alla new yorkkvinnor söker efter ett bra jobb, en bra lägenhet och en kärlek.
Stämmer det in på alla andra också?
Eller kan man finna lyckan utan kärleken?

Jag har varit kär två gånger i hela mitt liv.
Båda gångerna gick det åt pipan. Jag avskyr nyår. Det är alltid nyåret som förstör.
Efter nyåret blir det aldrig samma sak igen.

Nästa nyår, då ska jag gå och lägga mig klockan 9, och vakna upp som att det bara var en ny dag. Inget gråtande, inget drickande, inget sökande. bara se en bra film och gå och lägga mig.
(Om ändå det vore sant som jag skriver. Om jag ändå kunde göra så.)

Då kanske jag kan behålla lyckan en kort stund till.

Dagens matintag:
Missade frukosten igen
vegetarisk soppa som liknade spya (japp, jag lovar)
vegetarisk pyttipanna
2 stekta ägg
två koppar te
en knäckemacka
två chokladrutor

Dagens låtlista:
Stockholms kyss med Lars Winnerbäck
Ingen soldat med LArs Winnerbäck
(Vad ska jag säga, har faktiskt inte lyssnat på annan musik idag)

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©