Glöm aldrig vad det egentligen handlar om

Glöm aldrig bort att vara ärlig.
Annars kan du lätt hamna i en situation där du märker att du har blivit förstörd.
Och så står du där en dag, och gömmer dig bakom din syster för att inte bli sedd av en viss person som kanske, möjligen finns där i skuggorna.

Glöm aldrig bort det som du tycker är viktigast i livet.
Annars finner du dig en dag, ensam, trött, och likgiltig för allt.
Till och med dig själv.

Jag sitter i mitt stökiga rum i Ransäter, och funderar över vad som egentligen är det viktigaste här i livet.
Och så funderar jag på hur i helvete det blev så stökigt.
Jag städade ju för två veckor sen. Vad har hänt?
Och så undrar jag varför de där ögonen stirrar på mig som vanligt.
Varför tar jag inte ner bilderna?
En med de där frågande ögonen: Varför?
En med de där förebrående ögonen: Gör nåt!
En med de där leende ögonen: Du är min bästa vän.
Två såna faktiskt. Men i övrigt känns det lite... nere måste jag säga.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©