Med en halv citron

Min dator, en halv citron, lite socker och jag har nu fördrivit tiden sen klockan 22.54.
Jag har nämligen peelat mig från topp till tå, tvättat håret, och känner mig nu allmänt fräsch.
Nu ska jag smörja in mig med lite trevlig hudlotion.
Ah.
Kvällen kunde inte börja bättre.
Eller jo, det kunde den. Kvällen började ju för länge sen.
Men jag kom hem sent. Så då slank jag in i det s.k badrummet. (egentligen är det inget badrum, det är en toalett med utfällbar vägg som det råkar hänga en dusch över)
Vänta nu, ni undrar så klart hur datorn kom in i bilden?
tja... den har inte kommit in i bilden än.
Eller jo, det har den. Nu ska jag se på nåt trevligt program eller film eller nåt sånt.
Då kom den in i bilden.
Fast jag sa visserligen att vi hade spenderat tiden från klockan 22.54.
Ja, men den stod på.
Jag gillar min dator.

Nu har jag äntligen lyckats lugna ner mig så pass att jag kan sova lite lugnare ikväll, och orka upp imorgon, kanske springa en vända innan frukost och sen äta gröt... mm.
gott.
Äntligen känner jag lite lugn och ro omkring mig. det var länge sen. Det brukar aldrig bli så förän jag inte har något att göra en kväll. Och ikväll... från och med nu... så behöver jag inte göra något.

2 kommentarer:

Line | 10:29 em

Intressant...
Att du refererar till din dator och dig själv som "vi".
Intressant... och en liten aning suspekt.
Elin, vi finns här för dig, vi riktiga människor, i den riktiga världen.

Anonym | 12:22 fm

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©