Om Lotta själv får välja

Idag, efter att vi hade visat runt de sökande och vi hade slagit oss ner i gräset kom vi plötsligt in på at prata om hur den perfekta blandningen av oss närvarande skulle se ut.

Lotta berättade sin lista. Hon ville ha Maddes händer, Jennas mage, Helenas rumpa, Jennifers armar, Rebeccas ansikte, Mimmis leende, Erikas bröst och mitt hår. Då skulle hon skapa den verkliga bilden av perfektion som gick att få tag på bland oss.
Vi nämnda tittade oss snabbt omkring, funderade på om det var våra bästa delar som just hade blivit utdelade.
Jag klagade på att jag tyckte hon skulle ha mina bröst istället, fast jag hade ingen bra bh idag så jag kunde inte visa upp mina bröst rariteter ordentligt. Det var säkert därför. Jag hade ingen urringad tröja.
Håret kan man ju få att se ut hur man vill! Fast jag har fint hår.

Men om vi skulle sätta ihop den här bilden av oss, vad skulle vi få då? Jag kan tyvärr inte se nån perfektion med Rebeccas ansikte och mitt hår. Eller Jennas mage och överkropp med Jennifers armar.
Skulle det inte se knäppt ut? För det vi har som är snyggt förstörs om vi sätter det på någon annan.

3 kommentarer:

Frida T | 1:25 em

djupt elin, djupt

Anonym | 11:42 em

tänk om någon av dom läser det där?
ingen perfektion i rebeccas ansikte.

Line | 11:00 em

Tänk att du är så djup Elin. Det kan man inte tro vid första anblicken. Eller så är du inte djup, bara en skicklig bedragare. Vem vet. Fast det var fint faktiskt. På riktigt.
För övrigt ska jag INTE bo i en Makeup Store, jag ska VARA en. Inse skillnaden!

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©