Förkyld, förbannade skit

Suck.
Jag är förkyld. Det är inte bra alls. Vad ska jag göra? Jag ska ju jobba imorgon och åka hem till Eskilstuna dagen efter.
Jag funderar ärligt talat på att sjukanmäla mig för att inte göra saken värre.

JO, blir det inte bättre till imorgon så sjukanmäler jag mig, jag vill inte bli sämre nu när jag äntligen får en vecka ledigt.

Jag har längtat så. jag vill inte att det ska bli förstört.
Mitt hår är risigare än någonsin för övrigt.
Med detta konstiga väder blir det helt knasigt och tillsammans med mitt pudervax så är håret äckligt och risigt på samma gång varje morgon. VIlket leder till att jag måste tvätta det. Varje dag om jag jobbar. Jag kan inte se ut som en äckelpotta i håret, det går bara inte.
För att förebygga detta så lade jag i en hårinpackning över natten igår kväll.
Men imorse orkade jag inte skölja ur den. Så mitt hår är tungt och visserligen hyffsat formbart, men jag misstänker att det komma falla samman om jag har några produkter i.
Egentligen borde jag väl skölja ur det, men jag har städat badrummet idag och vill inte smutsa ner det.
Oh well.

Idag hade jag en ovälkommen gäst i min lägenhet. Det var nämligen så att när jag städade badrummet som bäst så började jag höra högljuda jamanden. Jag slutade städa, lyssnade och hörde det igen. Och igen!
Så jag gick ju givetvis och öppnade dörren för att se om det var någon stackars katt som hittat ut i trapphuset.
No shit? Klart det var.
Och hon sprang rakt in genom dörren utan att jag hann stänga den igen. Jag som egentligen bara ville hjälpa kissen att hitta hem.
Så jag försökte få ut den igen. Vilket inte var så svårt, eftersom hon inte ville stanna när hon upptäckte att det inte var hennes hem. Så jag fick ut henne, men då sprang hon in igen. Och sen ut igen. Tillslut följde jag efter katten ut i trapphuset för att se om jag kunde lokalisera ägaren genom att knacka dörr.Då hörde jag en dörr öppnas, och katten satte av nerför trappan. Jag gick in och stängde dörren. Hoppas att kattstackarn hittade hem den här gången.

Och Emil har itne hört av sig, så jag får väl åka och hämta honom vid halv fyra.
Han sa att han skulle höra av sig och säga om han fick skjuts så att jag visste, men icke.
Män är odugliga.
Äsch. Nu ska jag plocka skräp och vattna blommorna. Så att jag har två saker att kryssa för på listan över att fixa innan vi sticker.
Jag är också oduglig. Annars skulle det varit rent här. Och ingen disk. Jag som sa att vi skulle diska efter varje måltid.
Icke.
Inte ens jag höll det löftet.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©