Drabbat

JAg är drabbad. Jag är seriöst drabbad.
Mitt snygga brännmärke som jag härmed kallar det i ansiktet (dvs incidenten med ben-sandpappret) är ännu inte borta. Det lämnar en svag röd färg och en otroligt tråkig torr yta på huden vilket gör det fullständigt omöjligt att använda något smink där, eftersom det i såna fall enbart svarar med att lämna en osmickrande torr skorpa med färg på. Jag har lyckats använda lite krämrouge, men det är enbart för att 1) det är krämigt och 2) det har samma färg som rodnaden.
Yay.

Men jag trotsade brännmärket idag och körde in till Västerås för att besöka New Yorkerbutiken där. Jag gillar den butiken. Jag köpte jättefina skjortor och en söt västtop och så en helsöt klänning som ser ut som en skolflickeoutfit. Jag har ännu inte kommit på ett tillfälle att använda den men jag ska nog komma på något. Men jag kanske orkar ta bild på de här sakerna imorrn.
NU måste jag gå och lägga mig snart efterssom Emil stressar mig med sitt "Jag ska till tandläkarn imorrn"-trams som är smått irriterande.

Jaja.

I övrigt håller jag på med ett syprojekt nu när jag vart hemma och förkyld och har tillgång till mammas fina symaskin som kan sy snygga kantstickningar på min snart färdiga jeanskjol. Den har volanger i bakkanten och gulvita stickningar i kanterna. I like it. Problemet är att den känns lite liten. Jag har tydligen lyckats sy in sömnsmånerna en aning. Jaja. I'll make it work.


Den ska ju bli klar också och få en linning och en fåll förhoppningsvis.


Förhoppningsvis är brännmärket borta imorgon, ska nu nämligen lägga en fuktgivande mask som ska ta bort den där torrheten tänkte jag. GO Elin!
Önskar jag kunde peela men det törs jag inte med tanke på vad som orsakade detta...

För övrigt råkade jag tydligen väcka Daniel idag när jag försökte ta reda på när vi skulle ses imorgon. Han som alltid brukar stänga av sin mobil när han sover! Det lärde jag mig för många år sen när jag bestämde mig för att terrorisera honom med nattliga samtal.
Hur skulle jag kunna veta att han slutat med det?
Jaja. Han dör inte av att vakna till lite.

Nu ska jag gå.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©