Trött på att jobba

Nu är jag tillbaka på jobbet.
Tillbaks till att gå och lägga sig sent och upp sent.
jag är så trött och inte alls sugen på att jobba just nu.
Har mest nonchalerat allt idag. Jag känner inte att jag gjort något bra jobb alls.
Suck. Måste skärpa mig.
axlarna känns stela igen. efter en dag så är jag redan jättestel och snart så måste jag väl tvinga iväg mig själv på massage igen.
Behöver nog gå dit varje vecka om det ska vara så här.
Tja, vad gör man.
snart är det dags att gå hem, det känns skönt. Jag vill lägga mig och sova och just nu vill jag inte gå tillbaka hit på många dagar.
Men det händer inte. Jag ska hit imorrn igen.
Usch, jag känner att förkylningen är på väg tillbaka. Jag har varit snorigare idag än jag vart större delen av veckan hemma.
Äsch. det är inget att göra åt. Jag blir väl snart bättre.

Och jag måste få ordning på skolan. Jag måste. Jag vill verkligen gå i skolan. det känns så nu.
Jag vill inte missa det här den här gången.
Visst, det känns lite jobbigt att jag får mindre pengar men det är ändå det här jag drömt om större delen av mitt liv.
Jag vill jobba med teater. Och kanske kan det här hjälpa mig?

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©