Jag är ett pucko

Jag är den smartaste människan på jorden.
Jo, verkligen.

Jag hade ju köpt sånt där hårborttagningssandpapper som gick att använda på benen.
De funkade jättebra där tyckte jag och var nöjd med resultatet.
Jag läste även att pappret fungerade som en peeling.

Någon timme senare fick jag en briljant idé.

Jag kan ju testa i ansiktet!

Vad smart! Sagt och gjort. jag bytte till ett oanvänt papper, rengjorde huden och torkade av den och försökte sen att lite smått massera pappret mot kinden.

AJAJAJAJ!!

Puckat!

Jag slutade fort eftersom det gjorde ont men då var det redan försent. Kinden var helt röd.
Men den kändes len och då tänkte jag at det var ju trevligt jag kan ju försöka med andra kinden också.
SOm tur är var jag inte så dum.
EN kvart senare var kinden fortfarande röd och sved vid minsta beröring eller försök till att smörja in den med en salva.
Det kändes som att jag blivit bränd.
Så använd inte sånt papper i ansiktet gott folk, fast jag antar att det bara är jag är så puckad som försöker mig på något så dumt.
Och jo, det var kvar dagen efter. SÅ jag fick smörja in kinden med kortisonsalva som jag hoppas tar bort svullnaden.

Annars är jag fullt på det klara med att jag måste skälla ut mig själv för detta.
För att jag är ett pucko.
Inte för att det stod att man inte skulle ha det i ansiktet. Men ändå.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©